• امروز : سه شنبه - ۶ آذر - ۱۴۰۳
9
مدیر کل دفتر نوسازی و تحول اداری سازمان بیمه سلامت ایران تشریح کرد؛

بستر الکترونیک بهبود فرآیندهای سازمان بیمه سلامت در سطح کشور استقرار یافته است

  • کد خبر : 38375
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۱
بستر الکترونیک بهبود فرآیندهای سازمان بیمه سلامت در سطح کشور استقرار یافته است
مدیر کل دفتر نوسازی و تحول اداری سازمان بیمه سلامت ایران، جزییات بستر الکترونیک بهبود فرآیندهای سازمان بیمه سلامت در سازمان بیمه سلامت را تشریح کرد.

مسعود مشایخی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر نظام مدیریت کیفیت مبتنی بر استاندارد ایزو ۹۰۰۱ ویرایش سال ۲۰۱۵ به  ‌صورت یکپارچه درسطح ستاد مرکزی و ادارات کل استانی استقرار یافته‌است، برای بهبود مستمر فرایندهای سازمان در ارائه خدمات مطلوب به بیمه‌شدگان و تحقق اهداف سازمانی، فرآیندهای سیستمی مختلفی در قالب این استاندارد در سطح سازمان جاری و ساری‌ است که می‌توان به مدیریت ریسک، مدیریت مستندات، ممیزی داخلی، پایش و اندازه‌ گیری فرآیندها و مدیریت اقدامات اصلاحی اشاره‌ کرد.

وی افزود: این فرآیندها در سطح کشور با تفکر خلاق و ایده‌های جدید کارکنان اجرا شده و خوشبختانه در حال حاضر در بستر الکترونیک سازمان تحت‌ عنوان سامانه نظام یکپارچه مدیریتی(سنیم) امکان ثبت سوابق اجرای فرآیندهای سیستمی فراهم‌ شده است و از این طریق یک سیستم مانیتورینگ را در اختیار مدیران ستادی و استانی قرار می‌دهد تا عملیات مربوط به مدیریت فرآیندها را در تمامی واحدهای تابعه رصد و کنترل نمایند و بازخوردهای لازم را به مدیران ارشد جهت اتخاذ تصمیمات لازم برای بهبود فرایندها ارائه دهند.

مدیر کل دفتر نوسازی و تحول اداری سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع مدیریت ریسک، از تیرماه ۱۳۹۹ تاکنون تعداد ۷۸۱ ریسک مرتبط با فرآیندها، خدمات، اهداف سازمانی و… شامل فرصت‌ها و تهدیدها در ادارات‌ کل بیمه سلامت استانها اعم از ادارات ستادی و شهرستانی شناسایی‌شده و پس از تعیین تاثیرات آن بر اهداف و فرآیندهای سازمان و انتخاب راهبردهای مناسب، اقدامات لازم برای پاسخ به ریسک‌های سازمانی در سطح کشور عملیاتی شده‌است.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر در سطح کشور همکاران سازمان با انجام ارزیابی دوره‌ای مانند ارزیابی فرآیندها، ممیزی داخلی و… نتایج حاصله را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهند و چنانچه مسائل و مشکلاتی در هریک از واحدهای ستادی و استانی در اجرای فرآیندها و فعالیت‌های کاری در مسیر دستیابی به اهداف وجود داشته ‌باشد، برای جلوگیری از تکرار مجدد عدم‌ انطباق، اقدامات اصلاحی لازم در نظر گرفته‌ شده و به اجرا در می‌آید که در این زمینه تاکنون تعداد ۲۴۹۸ اقدام اصلاحی در سامانه ثبت شده‌است که از این تعداد، ۳۶% اجرا شده، ۶۲% درحال اجرا و ۲% رد شده است.

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری سازمان بیمه سلامت ایران گفت: نظام مدیریت کیفیت ابزارها و روش‌های مختلفی برای نیل به اهداف سازمانی به‌ صورت کارآمد و پایدار در اختیار دارد که به ‌کارگیری مستمر این الزامات توسط مدیران و کارکنان، منجر به بهبود مستمر فرآیندها و افزایش بهره‌وری سازمانی خواهد شد.

https://tejaratava.ir/?p=38375

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.