به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بیمه سرمد، یکی از سیاستهای بیمه مرکزی برای افزایش ضریب نفوذ بیمه، استفاده از نفوذ رسانهها بوده است و روابط عمومی بیمه مرکزی، پرقدرت وارد این حوزه شده است. سال گذشته بود که برنامه ترکیبی طنزمحور «دوربرگردان» با اجرای عبدالله روا، یکی از مجریان شناخته شده روی آنتن شبکه سه رفت و حالا چند روزی است که پخش سریال طنر «پلاک ۱۳» با هدف توسعه فرهنگ بیمه از شبکه سه آغاز شده است، سریالی که با همکاری بیمه مرکزی، سندیکای بیمهگران و صندوق تامین خسارتهای بدنی به آنتن پرمخاطبترین شبکه تلویزیونی صداوسیما رسیده است.
اما پیش از اینها، سال ۹۸ بود که بیمه مرکزی برای فرهنگسازی بیمه، برنامه متفاوتی را در آموزش و پروش کلید زد. جایی که مدیران بیمه مرکزی، ، فرهنگسازی از مدارس را هدف قرار بودند و با گنجاندن مفاهیم بیمهای در کتابهای درسی، پروژه «زنگ بیمه» را نیز کلید زده بودند.
هدف مدیران بیمه مرکزی، فرهنگسازی از مدارس و تکیه بر آمورش بود و سعی داشتند با اجرای «زنگ بیمه»، کودکان و نوجوانان را به سمت بیمه بکشانند و ذهن آنها درگیر نگاه حمایتی بیمه کنند. آنطور که غلامرضا سلیمانی در مراسم زنگ بیمه سال ۹۸ در مدرسه شهدای جلاییپور گفته، او کودکان و نوجوانان را سفیران اثرگذاری برای فرهنگسازی در بیمه میداند. او در این مراسم گفته بود که «آینده روشن کودکان در گرو سرمایهگذاری والدین در عرصه بیمه است و باید با استفاده از تمامی امکانات و رسانهها برای تعمیم فرهنگ بیمه و معرفی ظرفیتهای این صنعت استفاده کنیم».
گامهای بیمه مرکزی در حوزه رسانه و بهویژه آموزش کودکان و نوجوانان، از نقاط مثبت برنامههای این نهاد بالادستی برای فرهنگسازی بیمه و افزایش ضریب نفوذ بیمه است، جایی که «همیاران بیمه» میتواند سفیران خوبی برای توسعه فرهنگ بیمه در جامعه باشند.