به گزارش تجارت آوا به نقل از صندوق تأمین خسارتهای بدنی؛ مصطفی محمدی مدیر شعبه استان تهران با اشاره به اتصال صندوق به سیستم خود کاربری اشخاص حقوقی مرکز فناوری اطلاعات قوه قضاییه تصریح کرد: با پیگیریهای مدیرعامل محترم اقدام مهم اتصال صندوق به سیستم خود کاربری مرکز فناوری اطلاعات قوه قضاییه صورت گرفته که منجر به تسریع در امور، صرفهجویی در زمان و هزینههای صندوق و ارباب رجوع میگردد، لذا ضروری است استفادههای بهینه و توسعه دسترسیها به صورت جدی پیگیری گردد.
محمدی اتصال به سامانه خودکاربری مرکز فناوری اطلاعات قوه قضائیه را رویکردی نوین عنوان و اظهار داشت: سامانه خودکاربری توسط قوه قضائیه ایجاد گردید که امکان ثبت دادخواست، لوایح، دفاعیه اعم از بدوی و تجدیدنظر در محاکم، پاسخ و ارسال مکاتبات مختلف و درخواست استعلامها از محاکم قضایی بدون ارسال سند و مراجعه حضوری همکاران حقوقی قسمت عمدهای از فرآیند رسیدگی و دادرسی پروندهها از طریق این سامانه انجام میگیرد.
مدیر شعبه استان تهران با بیان ویژگیهای بارز این سامانه که یکی از راهکارها در بستر دورکاری و کاهش مراجعات حضوری و تسریع در امور را فراهم کرده است گفت: کارشناس حقوقی سابق بر این میبایست جهت فرآیند رسیدگی به یک پرونده با مراجعات مکرر به محکام قضائی زمان زیادی صرف مینمود ولی در حال حاضر با صرف همان بازه زمانی به چندین پرونده رسیدگی و از طریق این بستر الکترونیکی اقدامات محوله حقوقی را غیر از ساعات اداری هم میتواند انجام دهد و بدینوسیله از مراجعات حضوری کارشناسان و ارباب رجوعان به محاکم و دفاتر خدمات قضائی و صندوق جلوگیری میگردد.
محمدی در جهت رفاه حال و خدمترسانی به زیاندیدگان مطرح کرد: روند رسیدگی به پروندهای صندوق با سامانه خودکاربری تسهیل و در بازه زمانی کوتاه با کاهش اطاله دادرسی همراه هست و پرداخت خسارت تعلق یافته به زیاندیدگان تسریع و رضایتشان فراهم میگردد.
وی در ادامه اظهار امیدواری کرد: در صورتی که شرکتهای بیمه از طریق بیمه مرکزی و سندیکای بیمهگران رسیدگی به پروندهها در بستر الکترونیکی مجهز و فراهم گردد، گام مهمی در جلوگیری از پرداخت خسارتهای غیر واقعی نیز میگردد و شفافیت در صنعت بیمه را بالا خواهد برد همانطور که صندوق تأمین خسارتهای بدنی بصورت الکترونیک تمام اقدامات حقوقی را از طریق سامانه الکترونیکی انجام میدهد.
این مقام مسئول افزود: باید توجه داشت که امر قضا و مسئله خطیر دادرسی و رسیدگی به پرونده از حساسیت فوقالعاده برخوردار است لذا با استفاده از سامانه خودکاربری، شفافیت و تسریع در فرآیند رسیدگی به پروندهها، از ایجاد اطاله دادرسی جلوگیری و بدینگونه از زیان وارده به منابع مالی صندوق به دلیل افزایش نرخ سالانه دیات پیشگیری لازم بعمل میآید.
محمدی در پایان اذعان داشت: ما اصل را بر این میدانیم مردم در سریعترین زمان ممکن به حقوقشان برسند و این خدمت رسانی به بهترین نحو صورت پذیرد.