• امروز : سه شنبه - ۱۱ دی - ۱۴۰۳
0

هوشمندسازی؛ زمینه‌ساز رضایتمندی بیمه‌شدگان درمان

  • کد خبر : 161068
  • ۰۸ دی ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۵
هوشمندسازی؛ زمینه‌ساز رضایتمندی بیمه‌شدگان درمان
سرپرست مدیریت درمان بیمه سینا با اشاره به حذف نسخ فیزیکی اسناد درمانی از فرآیند ارزیابی و پرداخت خسارت و جایگزینی سامانه های هوشمند در این زمینه گفت: با به‌کارگیری فناوری‌های نوین مانند "سیناپس"، رضایتمندی بیمه‌شدگان افزایش یافته است.

مجید صیاد در خصوص توسعه سامانه “سیناپس” بیان داشت: سیناپس، خدمتی جدید از بیمه سینا است که پس از برگزاری جلسات کارشناسی و اقدامات توسعه‌ای، در سال جاری برای تمامی قراردادهای بیمه‌گذاران شعب سراسر کشور مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: با به کارگیری سامانه سیناپس، امکان بارگزاری اسناد درمانی از سوی بیمه شدگان فراهم گردیده و سرعت‌بخشی و سهولت در فرآیند ارسال مدارک و مشاهده بر خط و لحظه‌ای فرآیند ارزیابی و پرداخت خسارت، موجبات افزایش سطح رضایتمندی بیمه‌شدگان را به دنبال داشته است. ضمن اینکه از طریق درج تعرفه‌های درمانی در سامانه سیناپس، بخشی از فرآیند ارزیابی اسناد درمانی به صورت سیستمی و نیمه الکترونیک اجرا می‌گردد.

صیاد با اشاره به برنامه‌ریزی برای اصلاح و بهبود وضعیت بیمه‌های درمان در سال جاری اظهار کرد: علی‌رغم اعمال تغییرات و حذف پرتفوهای زیان‌ده، حق بیمه صادره درمان از ابتدای سال تاکنون به رقمی بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان رسیده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، قریب به ۳۰% رشد داشته است.

سرپرست مدیریت بیمه‌های درمان بیمه سینا تصریح کرد: در راستای برنامه جامع سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به موازات اجرای طرح سپاس (رسیدگی الکترونیک اسناد)، پروژه حذف نسخ فیزیکی اسناد درمانی از فرآیند ارزیابی و پرداخت خسارت با اولویت تصویب و طرح مورد نظر در فاز نخست از طریق حذف نسخ فیزیکی پوشش‌های ویزیت و آزمایش، اجرایی شد و به گفته وی، حذف نسخ فیزیکی سایر اسناد پاراکلینیکی و بیمارستانی نیز جزو برنامه های آتی است که پس از ایجاد زیرساخت‌های نرم‌افزاری به مرحله اجرا خواهد رسید.

صیاد اضافه کرد: علاوه بر این، در قالب طرح رسیدگی الکترونیک به اسناد و حذف فیزیک اسناد، پنلی جهت بارگزاری و ارسال اسناد مراکز درمانی طرف قرارداد ایجاد گردیده است که به زودی به کلیه شعب و مراکز درمانی اعلام می‌گردد.

وی به ضرورت بررسی و بازنگری دوره‌ای مبانی محاسبات نرخ حق بیمه با توجه به فضای رقابتی موجود در صنعت بیمه و در نظر گرفتن منافع سازمان و سهامداران اشاره کرد و گفت: بدین منظور، نرخنامه بیمه‌های درمان گروهی از طریق تجزیه و تحلیل خسارت سنوات گذشته احصا و مبنای عمل قرار گرفته است که امید است اکچوئری صورت گرفته در رابطه با تهیه نرخنامه، زمینه‌ساز تحقق هدف کلان “توسعه کسب و کار با تمرکز بر ارزش آفرینی و سودآوری پایدار” از طریق کاهش ضریب خسارت درمان باشد.

وی با اشاره به افزایش تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد از اواسط شهریورماه بیان داشت: با توجه به اهمیت تعداد مراکز درمانی به عنوان یکی از عوامل بالا بردن رضایت بیمه‌شدگان، با تلاش صورت گرفته توسط همکاران ستاد و شعب، تعداد مراکز طرف قرارداد از ۵٫۸۸۱ مرکز در تاریخ ۱۴۰۳/۶/۲۰ به ۶٫۷۳۸ مرکز در تاریخ ۱۴۰۳/۱۰/۱ افزایش پیدا کرده است که به این ترتیب، قریب به ۱۵% رشد در تعداد مراکز طرف قرارداد به دست آمده است.

صیاد در مورد ارائه طرح‌های جدید بیمه درمان انفرادی بیان داشت: خوشبختانه طرح‌های جامع بیمه درمان انفرادی متصل به بیمه‌های زندگی با هدف رشد فروش و افزایش رقابت‌پذیری بیمه های زندگی در قالب ۵ طرح تهیه شده و به زودی به شبکه فروش عرضه خواهد شد.

https://tejaratava.ir/?p=161068

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.