به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل پژوهشکده بیمه، بیمههای تجاری پس از چندین دهه فعالیت در کشور، از نظر موضوع فعالیت و نیز از نظر شرکتهای ارائهدهنده خدمات بیمهای، گسترش قابل ملاحظهای داشته است و امروزه، بسیاری از مردم به دلایل و شیوههای مختلف از پوششهای بیمهای استفاده میکنند.
بر این اساس و با توجه به سابقه و گستره فعالیت صنعت بیمه در کشور، پیمایش ملی پیرامون وضعیت و جایگاه بیمههای بازرگانی از نگاه شهروندان ایرانی از نمونه ۲۰۰۵ نفری از جمعیت آماری افراد بالای ۱۸ سال بر حسب نسبت استانی و با توزیع نمونه بر اساس گروههای سنی، جنسی و شهری –روستایی، انجام شده و نتایج آن توسط آقای عباس عبدی تحلیلگر برجسته مسائل اقتصادی کشور در همایش ملی بیمه و توسعه ۱۴۰۳ ارائه گردید.
در این پیمایش، ابعاد گوناگونی از جمله «تداعی معنی بیمه»، «شمول بیمهها و شرکتهای بیمه»، «آگاهی و ارتباطات بیمهای»، «ارزیابی از فرایند صدور بیمهنامه»، «ارزیابی از فرایند دریافت خسارت و هزینه»، «میزان اعتماد به بیمههای تجاری»، «ارزیابی نقش بیمههای تجاری»، «ارزیابی فرایند شکایت از بیمههای تجاری»، «ارزیابی کلی از بیمههای تجاری» و «مقایسه ارزیابیها بر حسب ویژگیهای فردی و اجتماعی پاسخگویان» مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.
برای مشاهده و دریافت خلاصه نتایج حاصل از «پیمایش ملی ارزیابی بیمههای تجاری در زندگی شهروندان ایرانی» به فایل پیوست مراجعه نمایید.
نتایج پیمایش ملی ارزیابی بیمههای تجاری در زندگی شهروندان ایرانی