به گزارش تجارت آوا به نقل از ایراسین، پنل تخصصی مسیر ماندگار و ۵ گفتمان شرکت فولاد مبارکه صبح امروز با حضور علی کیانی، رئیس سیستمهای مدیریت و کیفیت سرآمدی شرکت فولاد مبارکه در بیستویکمین نمایشگاه متافو برگزار شد.
علی کیانی در این نشست تخصصی به بررسی تصویرسازی برند فولاد مبارکه و تأثیر آن بر ذهن مخاطبان پرداخت و گفت: در ابتدا، از افراد خواسته میشود که فولاد مبارکه را بهعنوان یک انسان با صفات خاص تصویر کنند. این صفات شامل ویژگیهایی چون انرژی، سخاوت و دانایی است. سپس به اهمیت واقعی بودن این تصاویر و نزدیکی آنها به واقعیت پرداخته میشود. هر چه تصویر ساخته شده به واقعیت نزدیکتر باشد، ارزش بیشتری دارد.
رئیس سیستمهای مدیریت و کیفیت سرآمدی شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: مدیریت برند شامل دو بخش است، اول، ایجاد و تقویت ویژگیها و صفات در ذهن مخاطبان و دوم: مدیریت روایتها و داستانهایی که در مورد برند وجود دارد. به عنوان مثال، اگر فولاد مبارکه به عنوان یک شرکت دوستدار محیط زیست معرفی شود، این ویژگی باید با داستانها و اقدامات واقعی مانند راهاندازی نیروگاههای خورشیدی و استفاده از پسابهای شهری تقویت شود.
وی در ادامه، به استراتژیهای مختلف فولاد مبارکه اشاره کرد و گفت: این استرانژیها شامل بهرهبرداری حداکثری، توسعه فناوری و نوآوری، و توسعه پایدار است. پنج گفتمان برای روایتگری این استراتژیها تعریف شده که شامل مسیر متعالی، پیشران، سبز، نوآورانه و مسئولانه است. این گفتمانها باید به گونهای طراحی شوند که صفات و ویژگیهای مدنظر را در ذهن ذی نفعان ایجاد کنند.
رئیس سیستمهای مدیریت و کیفیت سرآمدی شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: چالشهای روایتگری شامل ایجاد یک روایت منسجم و الهامبخش است که تاریخچه، موفقیتها و ارزشهای برند را منعکس کند. همچنین، هویت بصری برند شامل رنگ، شعار و لوگو نیز باید به درستی طراحی شود و برای ذینفعان مختلف در نقاط تماس روایتهای متناسب با شعار مسیری ماندگار برای خلق آینده بهتر بیان شود. در نهایت، موفقیت این روایتها با استفاده از الگویی به نام BAV اندازهگیری میشود.
کیانی در پایان افزود: برند برای هر شرکتی، اعم از B2B یا B2C، یک عنصر راهبردی است که اعتماد، تمایز و ارتباط پایدار در زنجیره تأمین را به ارمغان میآورد و به موفقیت در فضای رقابتی کمک میکند.