مجید فخاری، مدیر برنامهریزی فروش و حمل محصولات فولاد مبارکه، اعلام کرد: برگزاری این پنل تخصصی به ابتکار معاونت فروش و بازاریابی فولاد مبارکه و با هدف توجه به تولید و فروش محصولات ویژه در دستور کار قرار گرفته است.
وی بیان کرد: فولاد مبارکه با درک نقش و جایگاه خود در زنجیره رشد اقتصادی و صنعتی کشور، رویکرد توسعههای کمی و کیفی محصولات خود را بر مبنای فلسفه وجودی شرکت و همراستا با شعار “خلق آینده بهتر” پیادهسازی و راهبری میکند.
با توجه به نیاز کشور به حل مشکل ناترازی برق، تولید فولادهای الکتریکی در نقشه راه توسعه محصولات فولاد مبارکه جایگاه ویژهای دارد.
وی در ادامه گفت: با توجه به پتانسیلهای موجود در تولید الکترو موتور و ضرورت توسعه و بازسازی ظرفیت ترانسفورماتورها، نیاز کشور به فولاد الکتریکی با رشد ۲۰ درصدی همراه باشد. در حال حاضر، نیاز سالانه کشور به فولاد الکتریکی ۵۰ هزار تن است که تا افق ۱۴۱۰ به ۲۰۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.