• امروز : چهارشنبه - ۲۸ شهریور - ۱۴۰۳
0
برای نخستین بار:

اوراق ۳۵ درصدی به بازار آمد / آغاز پذیره نویسی اوراق اجاره مپنا از یکشنبه هفته بعد

  • کد خبر : 145262
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
اوراق ۳۵ درصدی به بازار آمد / آغاز پذیره نویسی اوراق اجاره مپنا از یکشنبه هفته بعد
پذیره نویسی اوراق اجاره مپنا با نرخ سود اسمی ۲۳ درصد سالانه و امکان کسب بازده مؤثر تا ۳۵ درصد برای عموم از روز یکشنبه به مدت ۳ روز کاری آغاز می شود. این اوراق توسط شرکت‌ تولید انرژی‌های تجدیدپذیر مپنا، برای اجرا و توسعه پروژه‌های ملی کشور منتشر می شود.این برای نخستین بار است که اوراق ۳۵ درصدی به بازار می آید.

مرحله نخست اوراق اجاره شرکت‌ تولید انرژی‌های تجدیدپذیر مپنا به میزان ۷ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال معادل ۷۵۰ میلیارد تومان از هفته بعد منتشر خواهد شد.

این اوراق دارای بازارگردان و ضمانت بانکی است و با نمادهای معاملاتی “صمپنا۶۰۷” و “صمپنا۶۷” از روز یکشنبه، اول مهر ۱۴۰۳ به مدت ۳ روز کاری عرضه می‌شود.

نرخ سود اسمی سالانه این اوراق ۲۳ درصد است و امکان کسب بازده موثر تا ۳۵ درصد برای عموم وجود دارد.

محاسبه سود روزشمار برای مالک اوراق و پرداخت سود هر سه ماه یکبار از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از دیگر ویژگی های این اوراق است. همچنین سررسید این اوراق ۳۶ ماهه و بازپرداخت اصل اوراق در پایان عمر اوراق انجام می شود.

جزئیات انتشار اوراق ۳۵ درصدی

انتشار این اوراق توسط شرکت‌ تولید انرژی‌های تجدیدپذیر مپنا به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه مپنا انجام می‌شود.

متقاضیان خرید این اوراق می‌توانند در بازه پذیره‌نویسی از طریق کارگزاری‌های تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به خرید اوراق فوق‌ اقدام کنند.

گروه مپنا یکی از بزرگترین شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در حوزه‌های صنعتی کلان همچون ساخت تجهیزات اصلی و احداث و بهره‌برداری از نیروگاه‌های حرارتی و تجدیدپذیر، پروژه‌های بزرگ نفت و گاز و حمل و نقل و نیز تولیدکننده محصولات صنعتی پیشرفته با سه دهه تجربه و تخصص در این حوزه‌ها محسوب می‌شود.

با توجه به اهتمام ویژه و مستمر گروه مپنا در راستای مسئولیت‌های زیست محیطی  و به حداقل رساندن صدمات زیست محیطی و پیشگیری از مخاطرات برای تمامی ذینفعان و نیز اهمیت روزافزون گسترش تولید و مصرف انرژی‌های تجدیدپذیر و جلوگیری از تخریب و گرمایش زمین، شرکت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر مپنا در سال ۱۳۹۰ با هدف ساخت انواع نیروگاه‌های تولید انرژی‌های تجدیدپذیر (نیروگاه‌های بادی، خورشیدی و زمین‌گرمایی، زباله‌سوز و …) تأسیس شد. در این راستا علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این اوراق، علاوه بر بهره‌مندی از بازدهی جذاب، می‌توانند در مسیر توسعه فناوری‌های مربوط به انرژی‌های تجدیدپذیر ، استفاده از سوخت‌های پاک و سایر حوزه های فعالیت شرکت گروه مپنا نیز گام بردارند./  گزارش بورس

https://tejaratava.ir/?p=145262

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰