• امروز : چهارشنبه - ۲۸ شهریور - ۱۴۰۳
0
سرپرست مدیریت فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد هرمزگان:

افزایش ظرفیت تولید، راهکاری برای جبران خسارت‌های ناشی از ناترازی انرژی است

  • کد خبر : 145250
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸
افزایش ظرفیت تولید، راهکاری برای جبران خسارت‌های ناشی از ناترازی انرژی است
سرپرست مدیریت فولادسازی و ریخته‌گری شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به افزایش ظرفیت تولید ۵۰ هزارتنی تولید تختال شرکت فولاد هرمزگان اظهار کرد: در شرایط کنونی که ناترازی تولید و مصرف انرژی در کشور ما به عنوان عاملی برای اعمال محدودیت‌های شدید انرژی برای فولادسازان شده است، یکی از راهکارهای کاهش این وضعیت، ارتقای سطح بهره‌وری در واحدهای فولادسازی است.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، رضا باران پویان با بیان این مطلب در ادامه افزود: توقفات طولانی‌مدت که اغلب منجر به عدم تحقق برنامه‌های تولید می‌شوند، خسارات مالی فراوانی را به فولادسازان تحمیل می‌کنند. بنابراین تنها با برنامه‌ریزی مدون برای ارتقای بهره‌وری و دیدگاهی پیشگیرانه می‌توان از خسارت‌های ایجاد شده ناشی از محدودیت‌های انرژی جلوگیری کرد که یکی از این برنامه‌ها اجرای پروژه‌های بهبود و افزایش ظرفیت فولادسازی است.

باران پویان ادامه داد: پروژه افزایش حجم کوره‌های قوس الکتریکی با هدف افزایش ظرفیت فولادسازی به همت کارکنان واحد ذوب کوره و LF و نیز نسوز شرکت با موفقیت انجام شد و توانستیم با افزایش تغییر در پروفایل نسوز کوره، حدود ۵۰ هزار تن به صورت بالقوه ظرفیت تولید را افزایش دهیم.

به گفته سرپرست مدیریت فولادسازی و ریخته‌گری شرکت فولاد هرمزگان یکی از این اقدامات، پروژه افزایش حجم کوره‌های قوس الکتریکی فولادسازی با کمک واحدهای نسوز و دفتر فنی و ذوب و ریخته‌گری بود که با موفقیت انجام شد و به این ترتیب ظرفیت تولید کوره‌های قوس الکتریکی در فولاد هرمزگان به میزان ۵۰ هزار تن در سال افزایش یافت.

https://tejaratava.ir/?p=145250

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰