• امروز : سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳
0
در راستای ایفای‌مسئولیت اجتماعی صورت گرفت؛

بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی استان هرمزگان با مشارکت بانک‌آینده

  • کد خبر : 144966
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۳
بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی استان هرمزگان با مشارکت بانک‌آینده
بانک آینده طی تفاهم‌نامه‌ای‌ با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و در راستای حمایت از تولید و دانش فنی اشتغال‌آفرین و هم‌چنین حفظ محیط‌زیست، جلوگیری از آلودگی هوا و کاهش هزینه‌های انرژی، در ایجاد نیروگاه خورشیدی در استان هرمزگان، مشارکت نمود.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط‌عمومی بانک‌آینده؛ فاز نخست نیروگاه خورشیدی ۱۳ مگاواتی در منطقه فارغان شهرستان حاجی‌آباد استان هرمزگان به ظرفیت ۱۰ مگاوات توسط شرکت تعمیر گستر آنامیس و با مشارکت بانک آینده در مساحت ۱۴٫۳ هکتار به بهره‌برداری رسید.
مقدمات اجرایی این نیروگاه از سال ۱۴۰۱ آغاز گردید و در دوره احداث آن، به‌طور میانگین روزانه ۱۰۰ نفر مشغول به کار بودند و طی دوره بهره‌برداری برای حداقل ۱۵ نفر  نیروی کار در محل نیروگاه، اشتغال‌زایی شده است. تولید سالیانه این نیروگاه بیش از ۲۱٫۲۳ میلیون کیلووات ساعت خواهد بود که در فصل پیک مصرف برق، کمک شایانی به شبکه برق استان هرمزگان خواهد شد.
بانک آینده به‌منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و با پرداخت تسهیلات موردنیاز در کوتاه‌ترین زمان ممکن، طی تعامل و مشارکت در طرح شرکت تعمیرگستر آنامیس، ضمن توسعه و تقویت توان تولید نیروی الکتریسته در کشور، با بهره‌گیری از انرژی تجدیدپذیر نور خورشید در کاهش آلودگی زیست‌محیطی ناشی از سوخت‌های فسیلی و توسعه رشد اقتصادی، نقش مؤثری را ایفا کرده است. مواردی هم‌چون: کاهش آلودگی هوا، مبارزه با گرمایش جهانی، کاهش نگرانی ناشی از کمبود منابع و بهبود سلامت جهانی، تنها برخی از فواید و تأثیرات مثبت استفاده از انرژی خورشیدی بر سلامتی و محیط‌زیست است.
بر همین اساس، با بهره‌برداری از این نیروگاه، سالانه از انتشار ۱۷٫۸۲۵ تن آلاینده‌های زیست‌محیطی جلوگیری شده و باعث صرفه‌جویی ۵٫۶۸۳ مترمکعب آب در فرآیند تولید برق می‌شود. با بهره‌برداری از این نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۱۳ مگاوات، سهم استان هرمزگان نیز به بیش از ۳۵ مگاوات رسیده است.
گفتنی است؛ بانک آینده همواره تلاش داشته است تا در راستای عمل به مسئولیت‌اجتماعی خود در طرح‌های توسعه‌ ملی، مرتبط با حوزه‌های علمی و دانش‌بنیان نقش مؤثری ایفا نماید.

https://tejaratava.ir/?p=144966

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰