• امروز : سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳
0
معاون وزیر صمت در نخستین همایش روز ملی کفش و چرم خبر داد:

شناسایی ۱۰ خوشه کسب و کار مرتبط با صنعت کفش و چرم در کشور/طراحی مجتمع تخصصی با همفکری بخش خصوصی برای استقرار فعالان صنعت کفش در تهران با ۲۷ هزار متر مربع فضا

  • کد خبر : 144958
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۷
شناسایی ۱۰ خوشه کسب و کار مرتبط با صنعت کفش و چرم در کشور/طراحی مجتمع تخصصی با همفکری بخش خصوصی برای استقرار فعالان صنعت کفش در تهران با ۲۷ هزار متر مربع فضا
معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اشاره به شناسایی ۱۰ خوشه کسب و کار مرتبط با صنعت کفش و چرم در کشور، از طراحی مجتمع تخصصی با همفکری و مشورت بخش خصوصی برای استقرار فعالان صنعت کفش در تهران با ۲۷ هزار متر مربع فضا خبر داد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، “فرشاد مقیمی” در نخستین همایش روز ملی کفش و چرم ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت، افزود: تجربه ثبت روز ملی صنایع کوچک(۲۱ مردادماه) در تقویم رسمی کشور مشابه ثبت ۲۵ شهریور به عنوان روز ملی صنعت کفش و چرم بوده است که پیگیری‌های انجام شده جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه روزانه با کالاها و خدمات متعدد در تعامل هستیم، اضافه کرد: تعامل با مجموعه‌ای از کالاها و خدمات در زندگی روزانه عادیست که کفش یکی از واجب‌ترین آنهاست و حاصل دسترنج و فعالیت‌ همه صنعتگران این حوزه است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به برنامه‌ها و رویکردهای سازمان متبوع خود در حمایت از فعالان این حوزه، ادامه داد: در برنامه هفتم توسعه به سازمان ما اجازه داده شده است تا مجوزهای لازم را برای استقرار صنوف تولیدی تحت عنوان شهرک‌های صنفی (دولتی و غیر دولتی) در محدوده‌های شهری و حریم شهری ارائه نماییم که فعالان صنعت کفش و چرم می‌توانند در این شهرک‌ها ساماندهی و استقرار یابند.

مقیمی، با اشاره به استقرار صنوف تولیدی در شهرک‌های موجود خاطرنشان کرد: در استان تهران ۱۱۱ قرارداد برای استقرار صنوف تولیدی به صورت کارگاه و سوله تا استقرار در ارتفاع ۴ طبقه منعقد شده است.

وی همچنین تصریح کرد: طراحی مجتمع تخصصی با همفکری و مشورت بخش خصوصی برای صنعت کفش مراحل پایانی خود را طی کرده و در مرحله مناقصه است. ۲۷ هزار متر مربع فضا در ۷ طبقه پیش بینی شده است، ۱۶۵ واحد دارد که ۹۰ واحد خدماتی و مابقی در قالب کارگاه‌ها در اختیار بخش تولیدی قرار می‌گیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه تامین مالی با استفاده از روش‌های نوین، ادامه داد: اوراق گام یکی از آنهاست که به میزان فزاینده‌ای در حال افزایش است، استفاده از اوراق گام هزینه‌های مالی را به شدت کاهش داده و با توجه به اینکه در درون زنجیره شکل می‌گیرد و پیش می‌رود سهولت و کارآیی بالایی دارد.

مقیمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تدوین سند نظارتی، راهبردی و وحدت فرماندهی خوشه‌های صنعتی بر عهده سازمان متبوعش قرار داده شده است، گفت: ۱۰ خوشه در حوزه صنعت کفش و چرم در ۱۰ نقطه کشور شناسایی شده است، کار ۸ خوشه به پایان رسیده و دو خوشه دیگر نیز در حال اجراست.

نخستین همایش روز ملی کفش و چرم با حضور صنعتگران، انجمنها، تشکل ها و فعالان اقتصادی صنعت کفش و چرم در کنار مسئولان دولتی روز یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ در هتل بزرگ فردوسی تهران برگزار شد.

در پایان این مراسم از کارآفرینان، صنعتگران و فعالان اقتصادی برتر در حوزه صنعت کفش و چرم تقدیر به عمل آمد.

https://tejaratava.ir/?p=144958

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰