• امروز : سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳
3

نخستین اجلاس دایا با محوریت کاربر بلاکچین در توسعه کسب و کارها

  • کد خبر : 144231
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۲
نخستین اجلاس دایا با محوریت کاربر بلاکچین در توسعه کسب و کارها
نخستین اجلاس دایا با محوریت کاربرد بلاکچین در توسعه کسب و کارها در شهر تهران و در هتل اسپیناس پالاس در تاریخ ١۶ شهریور ۱۴۰۳ برگزار شد. هدف از اجلاس دایا، بررسى فرصتهایى که بلاکچین در دسترس کسب و کارها و صنایع مختلف قرار می دهد و همچنین بررسى تغییرات مثبتى که می توان با بلاکچین در راستاى رشد صنایع ایجاد کرد این همایش با حضور بزرگان صنایع مختلف، مدیران ارشد کسب و کارها، مدیران ارشد مالى، اقتصادى و بانکى برگزار گردید.همچنین در حاشیه این همایش آقای دکتر بخشی زاده مدیرعامل شرکت امید بود در پنل «بلاکچین در صنعت مالی و پرداخت» در مورد فرصت ها و پتانسیل های حوزه بلاکچین جهت بکارگیری در صنعت بانکی و مالی و همچنین به ظرفیت بلاکچین برای اعطای اعتبار در بانک اشاره کرد.

 آقای بخشی‌زاده توضیح داد: «زیرساخت بلاکچین مدت‌ها است که ایجاد شده است. اکنون می‌خواهیم ببینیم چگونه می‌توان از این فناوری به‌عنوان یک پلتفرم در ساختار بانکی استفاده کرد.»

ایشان در ادامه توضیح داد: «اکنون بازار لندتک بسیار داغ است. باید بررسی کنیم تا ببینیم چقدر از لندتک و بلاکچین می‌توانیم برای اعطای وام استفاده کنیم؟ بازار روزانه وام‌های فردبه‌فرد اکنون صد میلیون دلار است که به نهصد میلیون دلار هم خواهد رسید، اما زیرساخت چنین موضوعی در کشور ما وجود ندارد.»

بخشی‌زاده توضیح داد: «یکی از کاربردهای بلاکچین وام‌دهی براساس دارایی‌های دیجیتال فرد است. اکنون بیست میلیون مشتری در صرافی‌های ایرانی وجود دارد که ظرفیت بزرگی برای این نوع وام‌دهی است و با استفاده از آن می‌توان نقدینگی را کنترل کرد.»

آقای بخشی‌زاده همچنین تأکید کرد که رگولاتوری همیشه از فناوری بلاکچین عقب بوده و به همین دلیل فرصتی برای استفاده از ظرفیت‌های بلاکچین وجود نداشته است.

https://tejaratava.ir/?p=144231

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.