• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
0

رونمایی از دو محصول جدید پتروشیمی ایلام در هجدهمین نمایشگاه ایران پلاست

  • کد خبر : 143763
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۴
رونمایی از دو محصول جدید پتروشیمی ایلام در هجدهمین نمایشگاه ایران پلاست
در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست شرکت پتروشیمی ایلام در روز اول این نمایشگاه با حضور آقای مرتضی شاه میرزایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، آقای محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت، آقای علی عسگری مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس و آقای داود جعفری فر مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام از دو محصول جدید و مهم رونمایی کرد.

به گزارش تجارت آوا، این دو محصول یکی به نام محصول HDPE7700M برای مصارف لوله‌های تحت فشار بالا، سیستم‌های آبرسانی، کاربردهای صنعتی و ساختمانی، لوله‌های انتقال سوخت و گاز می‌باشد و محصول دوم با نام HDPE7700F برای مصارف کاربرد در صنایع: کیسه‌ها و نوارهای بسته‌بندی، کیسه‌های خرید، کیسه‌های زباله، فیلم‌های گلخانه‌ای، فیلم‌های مالچ، فیلم‌های سیلاژ، فیلم‌های جمع شونده و فیلم‌های حفاظتی است.

آقای داود جعفری فر مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام در غرفه این شرکت در مراسم رونمایی در جمع خبرنگاران گفت: محصول HDPE7700M بلک یکی از محصولات استراتژیک در پلی اتیلن‌ها است که برای گازرسانی و آبرسانی استفاده می‌شود که نیاز آن در کشور بسیار بالا بوده و برای مجموعه پتروشیمی نیز ارزش افزوده زیادی ایجاد می‌کند این محصول به همت همکاران در پتروشیمی ایلام تولید شده و مراحل تست آزمایشگاهی را طی کرده و اکنون شرکت‌ها و صنایع تولید لوله از آن استفاده می‌کنند. محصول دوم به نام HDPE7700F است که یک محصول پلی اتیلن فیلم گرید می‌باشد از ویژگی‌های آن بهبود در ارتقا محصول نهایی گرید فیلم است و محصولات پایین دست محسوب می‌شود. این محصول در فرایند پذیری عملکرد بهتری دارد و در تولید انرژی کمتری مورد نیاز آن است و در واقع ارتقا یافته محصول قبلی که به صورت معمول در پتروشیمی ایلام تولید می‌شد است.

داود جعفری فر ادامه داد: ما از سه هفته پیش ۱۵۰۰ تن از آن را تولید کرده و به شرکت‌ها در تناژ پایین داده‌ایم و در حال استفاده از آن می‌باشند و بعد از تست‌های نهایی تجاری که صورت گیرد و بازخوردها را بگیریم انشالله به صورت انبوه به سبد محصولات پتروشیمی ایلام اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام افزود: هدف ما از تولید این محصول بیشتر توسعه در بخش صادرات است. در بسیاری از بازارها تمیز دادن بین کیفیت محصولات ما با شرکت‌ دیگر اتفاق نمی‌افتد و ما هدف ایجاد تمایز را دنبال کرده‌ایم همچنین هدف دیگر ما این است که مشتریان بیشتری را بتوانیم با این محصول جذب کنیم. برای صادرات نیز ما بازخوردهای تولید کنندگان داخلی را می‌گیریم و بعد از تکمیل اطلاعات و اگر نیاز به نقطه بهبود داشت انجام خواهیم داد و بعداً در بحث بازارهای صادراتی تمرکز خواهیم کرد. برنامه تولید ما ۳۰۰ هزار تن در واحد پلی اتیلن است که بخش عمده آن بیش از ۲۵۰ هزار تن محصولات گرید فیلم است. ما برای امسال برنامه ۴۰ تا ۵۰ هزار تنی را خواهیم داشت.

https://tejaratava.ir/?p=143763

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰