• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
1

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام خبر داد: ناحیه آمین مجتمع به منظور حفظ محیط زیست راه اندازی شد

  • کد خبر : 143733
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۰
مدیرعامل پتروشیمی بندرامام خبر داد: ناحیه آمین مجتمع به منظور حفظ محیط زیست راه اندازی شد
مدیرعامل پتروشیمی بندرامام از راه اندازی ناحیه آمین واحد NF3 به منظور حفظ محیط زیست خبر داد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی دکتر سپهدار انصاری نیک مدیرعامل پتروشیمی بندرامام با اعلام این خبر اظهار داشت: واحدNF3 این مجتمع به منظور تکمیل زنجیره پایین‌‌ دست محصولات پتروشیمی و جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نفت، برخی از محصولات شامل اتان، پروپان، بوتان، پنتان سنگین تر را تولید می‌کند.

دکتر انصاری نیک به راه‌اندازی ناحیه آمین این واحد اشاره کرد و افزود: بعد از افتتاح واحدNF3 به دلایل عملیاتی و تحریم‌ها، ناحیه آمین این واحد در سرویس قرار نگرفت، اما اکنون بعد از یک دهه با استفاده از توان داخلی و همچنین توجه به ظرفیت‌های بومی و نوآورانه مجموعه، این واحد در مدار تولید قرار گرفت.

مدیرعامل پتروشیمی بندرامام همچنین تصریح کرد: با راه‌اندازی این واحد مقدار غلظت CO2 وH2S در اتان تولیدی به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

وی با تاکید بر حفظ محیط زیست و همچنین کاهش مصرف کاستیک با راه‌اندازی این واحد افزود: علاوه بر سودآوری اقتصادی، از نتایج مهم و مثبت زیست محیطی راه‌اندازی این واحد، کاهش حدود ۵۰ درصدی مصرف کاستیک در برج شستشوی واحد الفین می‌باشد.

دکتر انصاری نیک یکی از برنامه‌های مهم بندرامام نوین را توجه به ارزش‌های زیست‌ محیطی عنوان کرد و افزود: در دو سال اخیر بهره‌برداری از بزرگترین تصفیه‌خانه صنعتی کشور، قطع خروجی‌های تخلیه پساب مواد صنعتی، کاشت بیش از ۸ میلیون اصله نهال حرا در خوریات و مشارکت و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جمع‌آوری مشعل‌های غرب کارون برخی از اقدامات صورت گرفته در راستای تحقق چشم انداز محیط زیستی بندرامام نوین می باشد.

https://tejaratava.ir/?p=143733

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰