• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
0

علیرغم افزایش ۴۶ درصدی هزینه تولید، پردیس همچنان بر مدار سودآوری

  • کد خبر : 143653
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۲
علیرغم افزایش ۴۶ درصدی هزینه تولید، پردیس همچنان بر مدار سودآوری
پتروشیمی پردیس در مرداد ۱۴۰۳ به درآمد ۳.۷ همتی رسید که نسبت به ماه قبل ۸ درصد، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل پتروشیمی پردیس، در مرداد ۱۴۰۳ پتروشیمی پردیس ۲۷۱ هزار تن اوره صادراتی به فروش رساند که نسبت به ماه گذشته یک درصد رشد داشته است. در مرداد ماه ۱۴۰۳ حدود ۹۴ درصد فروش مقداری پردیس، به فروش صادراتی و ۶ درصد نیز به فروش داخلی اختصاص دارد. نرخ فروش اوره صادراتی در این ماه با کاهش اندک نسبت به ماه قبل به ۱۲،۶۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم رسید.
پتروشیمی پردیس طی ۱۱ ماه از سال مالی منتهی به ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۳ بیش از ۲ میلیون و ۹۲۰ هزار تن اوره تولید کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش داشته است. این میزان تولید حدود ۹۱ درصد ظرفیت اسمی سالانه است و پیش بینی می شود تولید تجمیعی اوره پردیس تا پایان سال مالی به حدود ظرفیت اسمی یعنی ۳ میلیون و ۲۲۰ هزار تن برسد که رکوردی تاریخی در دوره تاسیس این شرکت خواهد بود.
این در حالی است که به دلیل قطعی ۷۱ روزه گاز در سال مالی ۱۴۰۳، پردیس حدود ۶۲۱ هزار تن تولید اوره خود را از دست داده و عدم النفعی در حدود ۱۸۰ میلیون دلار داشته است.
طی این مدت تولید آمونیاک پردیس نیز ۳ درصد رشد داشته و در مجموع تولیدات شرکت به ۴,۷۷۲,۲۵۳ تن می رسد که ۶ درصد بیشتر از سال مالی قبل است.
جمع فروش شپدیس در دوره ۱۱ ماهه به ۳۷ همت رسیده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد. این میزان درآمد در حالی به ثبت رسیده که هزینه تولید پردیس در سال مالی اخیر به دلیل افزایش هنگفت قیمت خوراک افزایش چشمگیری داشته است.
پردیس، دومین شرکت در صادرات محصولات غیر نفتی به شمار می رود، به طوری که در سال گذشته ۸۶۳ میلیون دلار فروش حاصل از صادرات داشته و پیش بینی می شود تا پایان سال مالی به ۹۰۰ میلیون دلار برسد.
همچنین بررسی معاملات سهام شرکت‌های این صنعت در مرداد امسال نشان می‌دهد، سهام پتروشیمی پردیس با نماد «شپدیس» در این ماه حدود ۹ درصد افزایش قیمت داشته و دومین سهم پربازده‌ این صنعت لقب گرفته است.
میزان بازدهی و نقدشوندگی سهام شپدیس در سه ماهه اخیر ۳۸٫۱۶ درصد است که از این لحاظ رتبه ۲۳ را در بین شرکت های بازار سرمایه کسب کرده است.

https://tejaratava.ir/?p=143653

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰