• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
0

تاکید مقدمعلی بر صدور دانش فنی و خدمات مهندسی به منطقه و افریقا

  • کد خبر : 143609
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۷
تاکید مقدمعلی بر صدور دانش فنی و خدمات مهندسی به منطقه و افریقا
معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو، در گفت و گو با ایراسین، اظهار داشت: نمایشگاه ها باید فرصتی برای صدور خدمات فنی و مهندسی شرکت های ایران به منطقه و قاره افریقا شود.

حسام مقدمعلی در حاشیه نمایشگاه بین المللی متالورژی، فولاد، ریخته گری، ماشین آلات و صنایع وابسته اصفهان، مقدمعلی با تاکید بر این مطلب، افزود: شرکت های داخلی توان بالایی برای صدور دانش فنی و خدمات مربوطه به کشورهای همسایه و افریقا دارند و باید فعالانه تر در این زمینه اقدام کنند.

معاون طرح های توسعه معادن و صنایع معدنی ایران همچنین به موضوع تامین انرژی اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از دو هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی از سوی شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی وارد مدار تولید برق شده است که هدف آن کاستن از محدودیت های برق حوزه تولید است.

وی یادآور شد: این میزان ظرفیت، مربوط به تفاهم ۱۰هزارمگاواتی بین وزراتخانه های صمت و نیرو است که بخشی از چالش های موجود را برطرف می سازد.

وی با ببان اقدامات فولاد مبارکه در احداث نیروگاه، گفت: این شرکت برنامه هایی برای ساخت نیروگاه ها عملیاتی کرده که از نظر شاخص های زمان، ظرفیت تولید و تکنولوژی، قابل توجه و ارزنده هستند.

معاون ایمیدرو همچنین با یادآوری راهبری ایمیدرو در تامین آب صنایع و معادن، گفت: خوشبختانه چشم انداز تامین این ماده حیاتی -با طرح هایی که افتتاح شده یا در دست ساخت قرار دارند-، مثبت است و نگرانی چندانی در این زمینه وجود ندارد.

وی در عین حال اظهار داشت: محدودیت های ناشی از تامین برق برای بخش معدن و صنایع معدنی، سبب وارد آمدن خسارت های هنگفتی شده است با اینحال با توجه به همت والای فعالان این حوزه و حمایت های وزارت صمت و ایمیدرو، می توان گام به گام مشکلات فعلی را برطرف کرد.

مقدمعلی با تاکید اینکه امور زیرساختی این حوزه تنها به آب و برق خلاصه نمی شود، گفت: بخش هایی همچون حمل و نقل و پشتیبانی، ماشین آلات، جاده و … نیز نیازمند توجه و برنامه های جدید هستند.

معاون ایمیدرو در عین حال به ظرفیت های ایجاد شده در زنجیره فولاد اشاره کرد و گفت: در حالی که حدود ۴۰ میلیون تن برای تولید فولاد خام ظرفیت ایجاد شده، محدودیت های فوق سبب شده تنها نزدیک به ۶۶درصد از ظرفیت های تولید در این بخش مورد استفاده قرار گیرد.

وی در عین حال گفت: در سال گذشته به رغم وجود چالش های فوق، بخش قابل توجهی از تولیدات زنجیره معدن و صنایع معدنی رشد بیش از ۶درصدی را به ثبت رساندند.

https://tejaratava.ir/?p=143609

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.