• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
0

اقدامات رفاهی جدید برای همکاران شاغل و بازنشسته بانک مسکن در راه است

  • کد خبر : 143590
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
اقدامات رفاهی جدید برای همکاران شاغل و بازنشسته بانک مسکن در راه است
احمد توکل مقدم عضو هیات عامل و معاون مدیرعامل بانک مسکن در امور منابع انسانی مهم ترین اقدامات اخیر معاونت منابع انسانی بانک مسکن در حوزه رفاهی و درمانی را برای همکاران شاغل و بازنشسته بانک تشریح کرد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا؛ نگاهی به اقدامات، رویدادها و تصمیم‌گیریهای انجام شده در حوزه رفاهی بانک مسکن نشان می‌دهد که رفع دغدغه‌های معیشتی و رفاهی همکاران شاغل و بازنشسته و ارتقا سطح کمی و کیفی ارائه خدمات به انها از اهمیت خاص و ویژه‌ای برای دکتر سید عباس حسینی مدیرعامل محترم بانک مسکن برخوردار است. ایشان همواره از دانش، تخصص و تجارب ارزشمند همکاران به عنوان سرمایه های گرانقدر و بی نظیر بانک یاد می کنند و رسیدگی به امور رفاهی و معیشتی همکاران را از مهمترین اولویت ها و ماموریت های معاونت منابع انسانی بانک می دانند. بالطبع چنین نگرشی موجب تحقق تصمیمات و اقدامات گسترده‌ در این حوزه شده است و مدیرعامل محترم بانک نیز از احمد توکل مقدم در سمت عضو هیات عامل و سرپرست معاونت امور منابع انسانی، انتظار پیگیری و اجرای سریع و جدی تصمیمات متخذه، پاسخگویی صریح و شفاف به درخواست های همکاران در چارچوب قوانین و مقررات و شنیدن نظرات و پیشنهادهای آنها را دارند. از اینرو وطی گفتگویی با آقای توکل مقدم برآن شدیم تا از آخرین اقدامات این معاونت به ویژه در حوزه رفاهی مطلع شویم.
جناب آقای توکل مقدم ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای شما در سمت جدید، لطفاً دیدگاه خود را در خصوص سرمایه انسانی بانک و جایگاه همکاران شاغل و بازنشسته در پیشبرد اهداف بفرمایید.
بدون تردید، همکاران شاغل و همچنین بازنشستگان و پیشکسوتان بانک، نقش ویژه‌ای در پیشبرد و تحقق اهداف کلان بانک دارند. خوشبختانه آقای دکتر حسینی مدیرعامل محترم بانک مسکن نیز نگاه ویژه‌ای به ارتقای شغلی، توانمندسازی و پیشرفت همکاران دارند و همواره بر افزایش سطح کمی و کیفی وضعیت رفاهی همکاران عزیز تاکید دارند. از اینرو، همکاران ما در معاونت منابع انسانی تمامی تلاش و همت خود را برای افزایش رضایتمندی و خشنودی همه همکاران شاغل و بازنشسته به کار می‌بندند. در این مدت هم اقدامات گسترده‌ای در این حوزه صورت گرفته و این روند کماکان ادامه دارد.
به نظر می‌رسد توجه به رفاه همکاران شاغل و بازنشسته جزء اولویت‌های معاونت منابع انسانی بانک است.
بله. دقیقاً همین‌طور است و از اینرو، فراهم شدن حداکثر رفاه و آسایش برای تمامی همکاران شاغل و بازنشستگان عزیز بانک موجب شده است تا تلاش زیادی در راستای خدمات‌رسانی شایسته به همکاران و خانواده‌های محترم ایشان صورت پذیرد.
لطفاً جهت آگاهی همکاران و بازنشستگان، آخرین اقدامات صورت گرفته در امور رفاهی بانک مسکن را شرح دهید.
معاونت منابع انسانی طی یکسال اخیر و حسب تاکیدات مدیرعامل محترم بانک، اقدامات متعددی در حوزه امور رفاهی به انجام رسانده است که عبارتند از:

  • محاسبه کمک معیشت از محل صندوق تأمین آتیه با لحاظ کردن سابقه خدمت موجود در حقوق بازنشستگی
  • اخذ مصوبه کلی در رابطه با پرداخت مزایای غیرمستمر بر مبنای جداول پرداختی‌های غیرمستمر شورای هماهنگی بانک‌ها در سال ۱۴۰۳، برای نخستین بار در سال جاری، ویژه همکاران شاغل و بازنشسته با هدف کاهش مدت‌زمان فرایند اخذ مصوبات مذکور و افزایش رضایتمندی در منابع انسانی
  • انعقاد قرارداد همکاری با فروشگاه سرای ایرانی و دیجی‌پی و اقدام در خصوص الحاقیه تفاهم‌نامه تداوم همکاری با شهر لوازم خانگی و شهر فرش، به منظور فراهم‌سازی تمهیدات خرید اقساطی برای همکاران
  • اقدام در خصوص تفاهم‌نامه تداوم همکاری با نیرو موتور جهت فروش نقدی (دریافت تخفیف) و اقساطی موتورسیکلت برای همکاران
  • پیگیری تأمین اعتبار و پرداخت مرحله اول افزایش تسهیلات ضروری بازنشستگان از محل اعتبار صندوق بازنشستگی، وظیفه، از کارافتادگی و پس‌انداز کارکنان بانک‌ها از میزان ۳۰۰ میلیون ریال به ۵۰۰ میلیون ریال
  • شفاف‌سازی در زمینه پرداختی‌های صندوق‌های رفاهی، تعیین قدرالسهم هر مشترک و همچنین برگزاری وبینار در خصوص تشریح عملکرد صندوق‌ها و پاسخ به طرح سوالات همکاران در تاریخ ١۴٠٣/۵/٢٠

لطفاً در ادامه، به اقدامات و تغییرات حوزه درمانی برای همکاران و بازنشستگان نیز اشاره بفرمایید.
معاونت منابع انسانی با هدف تسهیل فرایندهای درمانی و بیمه‌ای همکاران و بازنشستگان و نیز خانواده‌های محترم آنان به اعمال تغییراتی پرداخته است که عبارتند از:

  • کوتاه شدن زمان پرداخت کمک‌هزینه‌های درمانی تا حداکثر یک هفته، از زمان اعلام و ارسال مستندات
  • تسریع در پرداخت هزینه‌های سرپایی همکاران به صورت دوبار در هفته (هر سه روز یکبار)
  • فراهم‌سازی امکان صدور معرفی‌نامه درمانی به صورت برخط به جای مراجعه حضوری و صدور فیزیکی آن از مسیر درگاه منابع انسانی ویژه همکاران برای نخستین بار
  • امکان‌پذیر شدن پذیرش در مراکز طرف قرارداد درمانی با ارائه کد ملی تا ۲۰ روز کاری دیگر، به صورت برخط و الکترونیکی برای اولین بار
  • انعقاد قراردادهای جدید با بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی از جمله بیمارستان‌های برکت و محک و در دستور کار قرار داشتن افزایش انعقاد قرارداد با بیمارستان‌های درجه یک کشور با لحاظ جغرافیایی بیشتر.

البته شایان ذکر است که در حال حاضر، بانک مسکن با ۱۹۷ بیمارستان و ۱۱۲۹ مرکز درمان غیربیمارستانی، طرف قرارداد است.
و کلام آخر
این معاونت تمامی تلاش خود را برای رفع دغدغه‌های همکاران و بازنشستگان عزیز به کار بسته است تا بتواند پاسخگوی نیازهای رفاهی، درمانی و معیشتی آنان باشد. همچنین حسب الامر آقای دکتر حسینی مدیرعامل محترم بانک مسکن مبنی بر تعامل و ارتباط مستقیم و تنگاتنگ با همکاران و شنیدن نظرات آنها، در تلاش هستیم کارگروه نحوه مشارکت و بهره گیری از دانش و تجربیات ارزشمند بازنشستگان عزیز را تشکیل دهیم و در این راستا نیز همواره درب اتاق بنده به روی تک تک همکاران عزیز برای شنیدن نظرات، پیشنهادها و راهکارهای عملیاتی جهت حل مسائل و رفع دغدغه های ایشان باز است.
در پایان عرض می کنم که آرامش خیال همکاران ما به عنوان ارزشمندترین دارایی بانک مورد توجه جدی مدیرعامل محترم و مدیران ارشد بانک قرار دارد و امیدواریم تداوم این روند و شکل‌گیری تصمیمات و اقدامات بعدی در آینده موجب بهبود و ارتقاء سطح خدمت‌رسانی به سرمایه انسانی بانک شود. برای تمامی همکارانم در سراسر کشور آرزوی سلامتی و بهروزی دارم.

https://tejaratava.ir/?p=143590

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.