• امروز : جمعه - ۱۶ شهریور - ۱۴۰۳
0
با حضور مدیران عامل ۲ مجموعه

تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت ملی پست و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به امضا رسید

  • کد خبر : 143545
  • ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸
تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت ملی پست و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به امضا رسید
با پیوستن شرکت ملی پست به طرح «مهریار» بانک قرض‌الحسنه مهر ایران،‌ امکان دریافت وام قرض‌الحسنه برای کارکنان این شرکت بیش از پیش فراهم شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی قرض‌الحسنه، دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه طرح «مهریار» با شرکت ملی پست، با اشاره به راه‌اندازی مرکز نوآوری بانک بیان کرد: این مرکز می‌تواند با معاونت فناوری شرکت ملی پست که یکی از وظایفش توسعه کسب‌وکار است، همکاری مناسبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه همراه‌بانک «مهریران» سومین همراه‌بانک پر نصب کشور است، افزود: این اپلیکیشن روزانه بیش از ۵ میلیون ورود دارد و اکنون تعداد نصب آن در تلفن‌های همراه، از ۳ میلیون به ۹ میلیون رسیده است. کارکنان شرکت ملی پست نیز می‌توانند با نصب این نرم‌افزار، از قابلیت‌های متنوع آن استفاده کنند.

علاوه بر طرح مهریار،‌ دریافت وام با معدل حساب شخصی نیز ممکن است

شمسی‌نژاد ضمن اشاره به افزایش تعداد دستگاه‌های کارتخوان تصریح کرد: تعداد دستگاه‌های کارتخوان بانک از ۱۵۰هزار به ۶۰۰هزار افزایش یافته و این نشان‌ دهنده توسعه جامعه مشتریان نخستین بانک قرض‌الحسنه کشور است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به مفاد این تفاهم‌نامه بیان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه، بانک از محل امتیاز مکتسبه شرکت ملی پست، به کارکنانی که از سوی شرکت ملی پست معرفی شوند، تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: تا کنون و در چارچوب طرح «مهریار»، برخی از شرکت‌ها، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و… اقدام به انعقاد قرارداد با بزرگترین بانک قرض‌الحسنه کشور در قالب طرح «مهریار» کرده‌ و شرایط را برای پرداخت وام قرض‌الحسنه به کارکنان خود تسهیل کرده‌اند.

شمسی‌نژاد افزود: علاوه بر این، اشخاص به تنهایی می‌توانند با ایجاد معدل حساب در این بانک و خارج از شرایط تفاهم‌نامه، از تسهیلات امتیازی بانک برخوردار شوند.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تصریح کرد: در چارچوب قراردادی که با برخی از شرکت‌های بیمه‌ منعقد شده، متقاضیان دریافت بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری می‌توانند تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با مدت بازپرداخت ۵ ساله دریافت کنند. این وام مستقیماً به حساب شرکت‌های بیمه و بابت بیمه متقاضی واریز می‌شود و فرد به‌صورت مادام‌العمر، از شرکت بیمه، خدمات دریافت می‌کند.

مزیت دیجیتالی ارائه شدن خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

در ادامه این نشست، «محمود لیائی» مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به سنت پسندیده قرض‌الحسنه، بیان کرد: هم در دین و هم در قانون به اهمیت فرهنگ قرض‌الحسنه اشاره شده و این سنت در حال احیاست و بنابراین پرداخت این تسهیلات ارزان‌قیمت می‌تواند گره‌ای از مشکلات مردم به ویژه محرومان را باز کند.

وی با بیان اینکه شرکت ملی پست جزو ۵ شرکت بزرگ کشور است، گفت: تعداد کارکنان شرکت ملی پست بسیار زیاد است و تلاش می‌کنیم با استفاده از منابع قرض‌الحسنه، فرصت‌های خوبی برای کارکنان فراهم آوریم.

لیائی وظیفه اصلی شرکت ملی پست را حمایت از ICT دانست و افزود: ۱۷هزار شرکت الکترونیک طرف قرارداد شرکت ملی پست هستند و با استفاده از منابع قرض‌الحسنه می‌توان با سرعت بیشتری زمینه گسترش اقتصاد دیجیتال و استفاده از ظرفیت‌های آن را فراهم ساخت.

مدیرعامل شرکت ملی پست تصریح کرد: با توجه به جامعه آماری بالای این شرکت، درصدد این هستیم تا با توجه به گستردگی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و دیجیتالی بودن خدمات آن، بخشی از تعاملات مالی خود را از طریق این بانک انجام دهیم.

وی با بیان اینکه شرکت ملی پست ۲۸۰۰ دفتر و شعبه در سراسر کشور دارد، گفت: این همکاری می‌تواند در بخش‌های دیگر نیز شکل بگیرد. با توجه به تعداد بالای دفاتر و شعب ما، شرکت این آمادگی را دارد تا زمینه ارائه خدمات بانکی مختلف را از طریق دفاتر پستی سراسر کشور فراهم کند.

در پایان این جلسه، تفاهم‌نامه همکاری در چارچوب طرح مهریار به امضای مدیران عامل ۲ مجموعه رسید.

https://tejaratava.ir/?p=143545

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰