• امروز : جمعه - ۱۶ شهریور - ۱۴۰۳
0
در بازدید وزیر صمت از معدن مس جانجا مطرح شد؛

معدن مس جانجا بر افزایش ارزش افزوده صنعتی در استان تاثیرگذار است

  • کد خبر : 143506
  • ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
معدن مس جانجا بر افزایش ارزش افزوده صنعتی در استان تاثیرگذار است
وزیر صمت، در جریان بازدید از پروژه بزرگ مس جانجا گفت: ما باید از خام‌فروشی جلوگیری کنیم؛ پروژه معدن مس جانجا با احداث کارخانه فرآوری همراه بوده و قطعا بر ارزش افزوده صنعتی در استان تأثیر به‌سزایی خواهد داشت.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی مجتمع طرح‌های اکتشافی و معدنی سیستان و بلوچستان محمد اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت چهاردهم در اولین سفر استانی خود در بازدید از معدن مس جانجا عنوان کرد: بهترین متخصصین مس کشور در این پروژه مشغول به کار هستند و معتقدم این پروژه تاثیر چشمگیری بر وضعیت اقتصادی استان خواهد داشت و بسیار تعیین‌کننده خواهد بود.

اتابک کرد: انتظار داریم مدیران پروژه نسبت به انجام مسئولیت‌های اجتماعی توجه ویژه داشته باشند.

وی تصریح کرد: ما باید از خام‌فروشی جلوگیری کنیم و همان‌طور که مشاهده می‌کنید، این پروژه با احداث کارخانه کنسانتره و لیچینگ نسبت به این امر اهتمام ورزیده و ارزش افزوده بیشتری ایجاد خواهد کرد.

مصطفی مولوی مدیر مجتمع طرح‌های اکتشافی و معدنی سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم درباره گزارش عملکرد معدن بیان کرد: حفاری‌ها در معدن جانجا از مرز ۱۱۰ هزار متر گذشته و فعالیت‌های اجرایی توسط پیمانکاران در بخش‌های هیپ و پوند و احداث کارخانه لیچینگ، تجهیز کارگاه احداث کارخانه کنسانتره و انجام پیش باطله برداری از معدن در حال انجام است.

وی ادامه داد: ابلاغ قراردادهای زیر ساخت من جمله خط انتقال ‌پساب از زابل و احداث کلیدخانه، خط انتقال و پست برق ۴۰۰/۳۲ از اهداف اصلی این پروژه است.

مدیر مجتمع طرح‌های اکتشافی و معدنی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: اجرای پروژه عظیم مس و طلای جانجا در شمال استان سیستان و بلوچستان، از جمله حرکت‌های موثری است که انتظار می‌رود با به ثمر نشستن آن، گامی موثر در توسعه، آبادانی و اشتغال‌زایی این منطقه برداشته شود.

لازم به ذکر است ابرپروژه معدنی و صنعتی مس جانجا، با چشم‌انداز احداث کارخانه ۱۳۰ هزارتنی کنسانتره مس و سپس ۳هزار تنی کاتد مس، با راهبری شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) و نیز همراهی شرکت‌های بزرگ و توانمند معدنی و صنعتی کشور؛ شامل گل‌گهر، چادرملو، گهرزمین، تجلی توسعه معادن و فلزات و سرمایه‌گذاری غدیر در حال اجراست و این شرکت‌ها سهامداران شرکت توسعه صنایع و معادن مس جانجا را تشکیل می‌دهند. پیش‌بینی می‌شود کارخانه کنسانتره این پروژه طی ۳ تا ۴ سال آینده به بهره‌برداری برسد.

https://tejaratava.ir/?p=143506

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰