• امروز : سه شنبه - ۱۳ شهریور - ۱۴۰۳
2
مهدی حیدری، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، در همین خصوص اظهار کرد:

دستاوردی ارزشمند که با حمایت صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه محقق شد؛شرکت سرمایه‌پذیر درصا؛ برنده جایزه انجمن پارک‌های علمی آسیا ۲۰۲۴ (ASPA AWARD 2024)

  • کد خبر : 143356
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲
دستاوردی ارزشمند که با حمایت صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه محقق شد؛شرکت سرمایه‌پذیر درصا؛ برنده جایزه انجمن پارک‌های علمی آسیا ۲۰۲۴ (ASPA AWARD 2024)
شرکت دیده رایان صنعتی اصفهان (درصا) در جدیدترین ارزیابی و بررسی انجمن پارک‌های علم و فناوری آسیا (ASPA) برنده جایزه انجمن پارک‌های علمی آسیا 2024 (ASPA AWARD 2024) شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از خبرنگار فولاد به نقل از روابط عمومی صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه (MSTID FUND)، شرکت دیده‌رایان صنعتی اصفهان (درصا) به‌عنوان یکی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه موفق به دریافت جایزه پارک‌های علمی آسیایی شده است. هرساله انجمن پارک‌های علم و فناوری آسیا (ASPA) جایزه‌ای تحت این عنوان را با هدف معرفی شرکت‌های برتر توانمند و نوآور در حوزه مدیریتی، مهارتی و فناوری به شرکت‌های مورد ارزیابی اهدا می‌کند.

شرکت دیده‌رایان صنعتی اصفهان به‌صورت تخصصی با هدف نظارت، عیب‌یابی و بهبود فرایندهای تولید در صنایع مختلف به کمک فناوری پردازش تصویر، بینایی ماشین و اشعه اکس فعالیت می‌کند. هسته اولیه این گروه توسط چند تن از اساتید و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی اصفهان در راستای انجام پروژه‌های تحقیق و توسعه در صنعت فولاد تقریباً دو دهه پیش تشکیل شده، اما اکنون در پی آن است که با اتکا و باور به توان و دانش جوانان متخصص و باانگیزه کشورمان، گامی نوین در عرصه ارائه تکنولوژی‌های نوین در کشور بردارد.

دستاوردهای زیست‌محیطی نقطه اصلی قوت درصا است

معیارهای ارزیابی بسیاری برای بررسی وضعیت شرکت درصا توسط ASPA وجود داشت که مهم‌ترین آن‌ها شامل وضعیت فروش، نیروی انسانی، فناوری موجود در شرکت و تحقیق و توسعه است. البته این شرکت از سال گذشته موفق شده تا با جذب سرمایه موفق، به سطح جدیدتری از فعالیت خود برسد.

وی با بیان اینکه مزیت اصلی فعالیت درصا، نتایج زیست‌محیطی محصولات است، گفت: فناوری اصلی در درصا هوش مصنوعی است و شرکت‌های بزرگ دنیا نیز روی این فناوری تمرکز کرده‌اند.

حیدری خاطرنشان کرد: علاوه بر تمامی نقاط قوت فوق، تحقیق و توسعه اهمیت بسیار زیادی برای درصا دارد. به همین دلیل نیمی از کارکنان شرکت در این حوزه فعالیت می‌کنند.

شایان ذکر است انجمن پارک‌های علمی آسیایی یک سازمان بین‌المللی غیردولتی است که در سال ۱۹۹۷ در ژاپن با هدف دست‌یابی به توسعه مشترک در زمینه‌های فناوری علمی، صنعت و اقتصاد در منطقه آسیا تأسیس شد. این سازمان غیردولتی در تلاش است تا با گرد هم آوردن سازمان‌ها، شرکت‌ها و افراد نوآوری که به توسعه صنعتی و اقتصادی در جوامع خود کمک می‌کنند، الگویی جدید برای صنعت آسیا ارائه و اجماع اقتصادی در این قاره ایجاد کند. تلاش برای دست‌یابی به این اهداف شامل برگزاری رویدادهای بین‌المللی می‌شود که می‌تواند تبادل تجربیات، دانش و پروژه‌های مختلف را تقویت کند و منابع صنعتی و اقتصادی را از طریق شبکه در حال گسترش به اشتراک بگذارد. ASPA به‌عنوان یک مؤسسه پیشرو برای اشتراک دانش و تبادل فناوری در آسیا همواره کوشیده تا بر سختی‌های موجود در زمینه‌های اقتصادی و حتی فرهنگی غلبه و به‌عنوان شبکه پیشرو فناوری صنعتی در آسیا با تبادل فناوری فراتر از مرزهای ملی به ایجاد یک جامعه آسیایی کمک کند.

https://tejaratava.ir/?p=143356

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰