به گزارش تجارت آوا به نقل از روابطعمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)؛ علیرضا جاویدعربشاهی مدیرکل دفتر برنامهریزی، پایش و مطالعات راهبردی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در گفتگو با رادیو اقتصاد پیرامون اهمیت اینماد در کسبوکارهای اینترنتی گفت: فلسفه شکلگیری اینماد احراز هویت، احراز اطلاعات تماس و محل فعالیت صاحبان کسبوکارهای اینترنتی است و صرفا مسئله مجوز نیست.
سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات راهکاری در جهت ارتقای اعتماد
وی در ادامه افزود: اینماد این امکان را به خریداران میدهد که در صورت عدم رضایت از کسبوکار بتوانند با در دست داشتن اطلاعات مورد نیاز، شکایت خود را از آن کسبوکار در سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات مرکز توسعه تجارت الکترونیکی بهعنوان راهبر این حوزه ثبت و پیگیری نمایند.
دریافت اینماد خاکستری در کمتر از ۱۰ دقیقه
جاویدعربشاهی در این گفتگو، تصریح کرد: اینماد شرط برخورداری از درگاه پرداخت اینترنتی برای واحدهای تجارت الکترونیکی بوده و بهمنظور حمایت از کسبوکارهای الکترونیکی نوپا، روند دریافت اینماد برای آنها تسهیل شده و میتوانند در کمتر از ۱۰ دقیقه اینماد خاکستری دریافت کرده و امکان دریافت درگاه پرداخت اینترنتی داشته باشند.
وی با اشاره به جزئیات اینماد خاکستری، تصریح کرد: اینماد خاکستری از نظر حجم و تعداد تراکنشها محدودیت دارد و سقف تعیین شده ۱۰۰ میلیون تومان و ۱۰۰ عدد تراکنش در ماه است.
مدیرکل دفتر برنامهریزی، پایش و مطالعات راهبردی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در ادامه، افزود: با ورود کسبوکار به مرحله رشد و به منظور عبور از محدودیت حجم و تعداد میتواند نسبت به دریافت اینماد یک ستاره اقدام نماید.
اعطاء افزون بر ۱۵ هزار اینماد خاکستری در پنج ماهه اول ۱۴۰۳
وی با اشاره به اینمادهای خاکستری اعطا شده، گفت: در همین راستا در سال گذشته به بیش از ۳۷ هزار کسب و کار اینماد خاکستری اعطا شده است. در پنج ماه نخست امسال بیش از ۱۵ هزار کسب وکار نوپا موفق به دریافت اینماد خاکستری شدهاند.