• امروز : چهارشنبه - ۷ شهریور - ۱۴۰۳
0

سامسونگ در گیمزکام ۲۰۲۴ از مانیتور گیمینگ و پیشرو Odyssey 3D رونمایی کرد

  • کد خبر : 142798
  • ۰۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲
سامسونگ در گیمزکام ۲۰۲۴ از مانیتور گیمینگ و پیشرو Odyssey 3D رونمایی کرد
شرکت سامسونگ الکترونیکس به تازگی و در جریان نمایشگاه Gamescom 2024 کلن آلمان، از مانیتور گیمینگ Odyssey 3D به عنوان جدیدترین مانیتور سری اودیسه خود که دارای قابلیت مشاهده تصاویر سه‌بعدی بدون نیاز به عینک است، رونمایی کرد.

رویداد گیمزکام (Gamescom) 2024 که از ۲۱ تا ۲۵ آگوست برگزار شد، به عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه گیمینگ جهان، میزبان بیش از ۱۴۰۰ غرفه‌دار از جمله تولیدکنندگان سخت‌افزار، نرم‌افزار و محتوای بازی بود. شرکت سامسونگ با حضور در این رویداد، مانیتورهای گیمینگ سطح بالای خود از جمله سری Odyssey 3D جدید و مدل‌های سری G6، G8 و G9 را در غرفه‌ای به مساحت ۸۰۰ متر مربع که بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین غرفه این شرکت تا به امروز است، به نمایش گذاشت.

هون چانگ، معاون اجرایی تیم کسب‌وکار سازمانی، بخش نمایشگرهای شرکت سامسونگ درباره این رونمایی گفت: «ما برای معرفی مانیتور گیمینگ سه‌بعدی بدون نیاز به عینک خود در نمایشگاه Gamescom امسال، بسیار هیجان‌زده‌ایم. سامسونگ متعهد به رهبری بازار مانیتورهای گیمینگ برتر با توسعه مداوم فناوری‌های پیشرفته است که تجربه بازی را به سطح بالاتری ارتقا می‌دهند».

بازی سه‌بعدی بدون عینک با Odyssey 3D

Odyssey 3D با استفاده از فناوری نوآورانه نمایش میدان نوری (LFD)، از محتوای دوبعدی با استفاده از یک لنز عدسی در پنل جلو، تصاویر سه‌بعدی واقعی می‌سازد. با ترکیب فناوری ردیابی چشم (Eye Tracking) و View Mapping، مانیتور Odyssey 3D یک تجربه سه‌بعدی بهینه بدون نیاز به عینک سه‌بعدی جداگانه خلق می‌کند. قابلیت ردیابی چشم، حرکت هر دو چشم را با استفاده از یک دوربین استریوی داخلی کنترل می‌کند، در حالی که View Mapping به طور مداوم تصویر را برای افزایش درک عمق تنظیم می‌نماید.

Odyssey 3D می‌تواند به طور یکپارچه بین حالت‌های دوبعدی و سه‌بعدی بر اساس ترجیح کاربر جابجا شود. این محصول در اندازه‌های ۲۷ و ۳۷ اینچی ارائه می‌شود و دارای نمایشگری با وضوح ۴K، زمان پاسخگویی سریع ۱ میلی‌ثانیه GTG و نرخ تازه‌سازی بالای ۱۶۵ هرتز است که بازی روان و بدون مکثی را بدون هیچ‌گونه پارگی یا جاماندگی تصویر تضمین می‌کند.

علاوه بر این، Odyssey 3D دارای طراحی ارگونومیک با پایه تنظیم ارتفاع (HAS)، قابلیت شیب (Tilt)، FreeSync Premium، یک درگاه DisplayPort 1.4 و دو درگاه HDMI 2.1 است. این مانیتور در جریان رویداد CES 2024، موفق شد جایزه بهترین نوآوری در دسته بازی و ورزش‌های الکترونیکی (Gaming & eSports) را دریافت کند.

تجربیات بازی در Gamescom 2024

سامسونگ در Gamescom 2024 با همکاری توسعه‌دهندگان برتر بازی، تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای شرکت‌کنندگان ارائه داد. در بخش تجربه فراگیر Odyssey، بازدیدکنندگان از جدیدترین مجموعه مانیتورهای گیمینگ Odyssey از جمله: Odyssey OLED G8 با وضوح UHD و نرخ تازه‌سازی تصویر ۲۴۰ هرتز و Odyssey OLED G6 با وضوح QHD و نرخ تازه‌سازی تصویر ۳۶۰ هرتز و همچنین Odyssey Neo G9 در ابعاد ۵۷ اینچ با UHD دوگانه لذت بردند.

در غرفه سامسونگ، بازدیدکنندگان مانیتورهای زیر را همراه با بازی‌های مورد انتظار برای حسی همه‌جانبه تجربه کردند:

  • Odyssey 3D: مدل Odyssey 3D یک محیط سه‌بعدی بی‌نظیر را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند تا بازی شبیه‌ساز زندگی KRAFTON، تحت عنوان inZOI را با گرافیک واقعی خود به صورت فراگیر تجربه کنند. این پیش‌نمایش انحصاری به گیمرها نگاهی دست اول به نسل بعدی فناوری و نوآوری بازی می‌دهد. زمان پاسخگویی سریع و نرخ تازه‌سازی بالای Odyssey 3D، اکشن روان و روایت جذاب را تضمین می‌کند.
  • Odyssey OLED G8: رنگ‌های غنی و نمایشگر بزرگ Odyssey OLED G8، تجربه بازی محبوب Genshin Impact از HoYoverse را ارتقا می‌دهد. گیمرها می‌توانند به کمک این مدل، از تصاویر پویا و گیم‌پلی روانی که اکشن سریع و روایت داستان بازی را بهبود می‌بخشد، لذت ببرند.
  • Odyssey Neo G9 & OLED G9: با صفحه گسترده و فوق‌عریض و نمایشگری با وضوح بالا، Odyssey Neo G9 و OLED G9 تجربه‌ای حماسی در بازی World of Warcraft: The War Within ساخته Blizzard Entertainment ارائه داد. این مانیتورها، میدان دید گسترده و جزئیات واضحی را در اختیار گیمرها گذاشتند تا هر ماجراجویی جدید را با نهایت غوطه‌وری در دنیای بازی تجربه کنند. بازی World of Warcraft توسط برخی از برترین تولید‌کنندگان محتوا در اروپا بازی شد. طرفداران و علاقه‌مندان همچنین، بعضی از بازی‌های محبوب Blizzard از جمله Overwatch 2 و Hearthstone را نیز تجربه کردند.

شرکت‌کنندگان Gamescom 2024، فرصت انحصاری لذت بردن از این مانیتورهای گیمینگ سطح بالا را با بازی‌هایی که برخی از آن‌ها هنوز به طور رسمی منتشر نشده‌اند، بدست آوردند.

گسترش سری Odyssey OLED 2024

امسال سامسونگ سری تحسین شده Odyssey OLED خود را گسترش می‌دهد که معرفی سه مدل جدید: Odyssey OLED G95SD، G93SD و G85SD را شامل می‌شود و به شرح زیر است:

  • سری Odyssey OLED G9 شامل مدل‌های G95SD وG93SD که تجربه‌ای فراگیر با وضوح QHD دوگانه در ابعاد ۵۱۲۰ x 1440، نسبت صفحه فوق‌عریض ۳۲:۹، طراحی منحنی ۱۸۰۰R، قابلیت Smart Hub، بهره‌مندی از Gaming Hub، نرخ تازه‌سازی ۲۴۰ هرتز و زمان پاسخگویی ۰٫۰۳ میلی‌ثانیه GTG ارائه می‌دهد.
  • مدل ۳۴ اینچی Odyssey OLED G8 با نام G85SD که وضوح QHD فوق‌عریض در ابعاد ۳۴۴۰ x 1440، نسبت صفحه ۲۱:۹، طراحی منحنی ۱۸۰۰R، قابلیت Smart Hub، بهره‌مندی از Gaming Hub، نرخ تازه‌سازی ۱۷۵ هرتز و زمان پاسخگویی ۰٫۰۳ میلی‌ثانیه GTG را ارائه می‌دهد.

با تکیه بر موفقیت Odyssey OLED G6 و G8 که در ماه ژوئن معرفی شدند، سامسونگ اکنون مانیتورهای OLED خود را در ابعادی از ۲۷ اینچ گرفته تا ۴۹ اینچ که همچنین شامل مدل‌های جدید صفحه عریض نیز می‌شود، ارائه می‌دهد. بدین ترتیب مجموعه کامل محصولات OLED این شرکت، بیشتر از قبل گسترش می‌یابد تا طیف وسیع‌تری از گزینه‌ها را برای گیمرها فراهم کند.

مدل‌های جدید Odyssey OLED از فناوری OLED Safeguard اختصاصی سامسونگ برای جلوگیری از پیکسل سوختگی استفاده می‌کنند و فناوری OLED Glare Free برای به حداقل رساندن بازتاب نور، تجربه مشاهده بی‌نظیری را فراهم می‌کند. علاوه بر این، Odyssey OLED G9 با نام مدل G95SD به عنوان برنده جایزه نوآوری CES در بخش لوازم جانبی کامپیوتر در CES 2024 انتخاب شد.

شرکت سامسونگ همچنان به رهبری بازار جهانی مانیتورهای گیمینگ ادامه می‌دهد و برای پنج سال متوالی برند شماره یک بوده است. این شرکت همچنین طبق داده‌های اخیر IDC برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، در جایگاه اول قرار گرفته و ۲۰٫۶ درصد از سهم بازار جهانی در این دسته را به دست آورده است. همچنین با ۲۴٫۲ درصد سهم درآمدی، رهبری بازار مانیتورهای گیمینگ اروپا را نیز در دست داشته است.

https://tejaratava.ir/?p=142798

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰