• امروز : سه شنبه - ۶ شهریور - ۱۴۰۳
2
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران:

شعار «معدن جایگزین نفت» باید به عنوان یک راهبرد مدنظر قرار گیرد

  • کد خبر : 142631
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹
شعار «معدن جایگزین نفت» باید به عنوان یک راهبرد مدنظر قرار گیرد
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: شعار معدن جایگزین نفت، موضوعی است که باید بیش از پیش به عنوان یک راهبرد مد نظر قرار گیرد و زمینه عملی شدن آن فراهم شود.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، دکتر حسین مدرس خیابانی در مراسم تکریم و معارفه رئیس هیأت عامل ایمیدرو با اشاره به اهمیت بخش معدن از منظر مقام معظم رهبری اظهار کرد: امروزه برخی از ارقام و اعدادی که به عنوان سود در مجامع شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی اعلام می‌شود ممکن است نگاه تک بعدی برای برخی دستگاه‌ها و مخاطبان ایجاد کند.

وی افزود: باید بتوان علاوه بر توزیع بخشی از این سود بین سهامداران، منابع حاصل از این امر را به سمت توسعه بخش معدن هدایت کرد تا بیش از گذشته شاهد فعال شدن پتانسیل‌های این بخش باشیم چرا که ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تصریح کرد: ضریب حقوق دولتی معادن در ایران نسبت به کشورهای پیشرو معدنی همچون شیلی بالا است و باید برای عمران بخش و تحقق شعار «معدن جایگزین نفت» که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده است، این ضرایب مورد بازنگری قرار گیرند.

مشاور عالی وزیر صمت در حوزه معادن و صنایع معدنی هم در ابتدای این مراسم با بیان اینکه ایمیدرو هدایت گر و راهبر سرمایه گذاری و تقویت کننده جایگاه بخش خصوصی است، گفت: فراهم آوردن زیرساخت ها، یکی از اصول اولیه تقویت بخش خصوصی در حوزه معدن و صنایع معدنی است.

وجیه اله جعفری افزود: سودهایی که شرکت‌های بزرگ در مجامع اعلام می‌کنند باید به مسیر توسعه هدایت شود هرچند این ارقام حتی برای تامین مالی طرح‌های توسعه این بخش هم کفایت نمی‌کند، از این رو نباید مانعی برای پیاده سازی برنامه توسعه ای شرکت های بزرگ، ایجاد کرد.

وی همچنین با حیاتی خواندن ایجاد ارزش افزوده در این حوزه گفت: بخش صنعتی کشور باید بتواند مصارف برای تولیدات پائینی دستی صنایع معدنی تعریف کند تا زنجیره به صورت متوازن رشد پیدا کند.

جعفری خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌های وزیر صنعت معدن و تجارت، ایمیدرو می‌تواند با همکاری سایر بخش‌ها، زمینه تقویت صنایع پائینی دستی را فراهم آورد.

https://tejaratava.ir/?p=142631

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰