• امروز : چهارشنبه - ۷ شهریور - ۱۴۰۳
1

۲۱ پروژه راهسازی و برق رسانی ایمیدرو در ۱۲ استان کشور

  • کد خبر : 142616
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۶
۲۱ پروژه راهسازی و برق رسانی ایمیدرو در ۱۲ استان کشور

ایمیدرو ۲۱ پروژه راهسازی و برق رسانی در ۱۲ استان در حال اجرا دارد که این طرح ها با هدف ایجاد زمینه برای تقویت تولید و اشتغال در بخش خصوصی، اجرایی شده اند.

این برنامه از سوی “طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی” تحت مدیریت ایمیدرو انجام می شود به طوری که طول پروژه های بخش راه سازی ۱۹۹ کیلومتر و و طول مسیر برق رسانی ۱۴۹ کیلومتر است.

اعتبار اختصاص داده شده ایمیدرو در بخش راهسازی بالغ بر ۱۴۴۸۶ میلیارد ریال و در بخش برق رسانی ۶۷۹ میلیارد ریال است.

این پروژه ها در استان های سمنان،کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران، فارس، یزد، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، لرستان و زنجان قرار دارد.

از جمله پروژه های راهسازی می توان به راه گلیران، راه خرامه-نی ریز، طراحی و بهسازی محور دستوران-منیدر، احداث راه دسترسی محور شهرستان- گاگش و احداث راه دسترسی به معادن خاک رس کوار اشاره کرد.

از سوی دیگر اجرای پروژه های برق معادن “زغال سنگ طبس”، “شاقز”، “باباحیدر”، “غنی آباد” و “چرام و معدن آهک جنوب ماغر” نیز جزو برنامه های ایمیدرو قرار دارد.

تامین زیرساخت بخش معدن و صنایع معدنی، ایجاد ارزش افزوده، حمایت از سرمایه گذاران داخلی، محرومیت زدایی، اشتغالزایی و تقویت اقتصاد مناطق کم برخوردار از اهداف توسعه ای ایمیدرو در بخش زیربناها است.

طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی کشور(زیرمجموعه ایمیدرو)، راهبری اجرای این پروژه ها را بر عهده دارد.

https://tejaratava.ir/?p=142616

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰