• امروز : دوشنبه - ۵ شهریور - ۱۴۰۳
1

راه‌اندازی کارخانه تولید مفتول مس در آینده نزدیک/گامی ارزشمند برای توسعه صنایع پایین‌دست

  • کد خبر : 142444
  • ۰۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۰
راه‌اندازی کارخانه تولید مفتول مس در آینده نزدیک/گامی ارزشمند برای توسعه صنایع پایین‌دست
معاون طرح و برنامه شرکت مهندسی و توسعه صنایع ملی مس ایران از آغاز به کار کارخانه تولید مفتول مسی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این پروژه با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد در مراحل نهایی ساخت و نصب تجهیزات است.

رحیم محمودی در گفت‌وگو با مس‌پرس، با اشاره به آخرین وضعیت پروژه احداث کارخانه مفتول مس اظهار کرد: با تولید سالانه ۱۳۰ هزار تن مفتول مسی، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده بر روی محصول کاتد مس، به نیاز صنایع مختلف کشور به این محصول مهم پاسخ داده می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از اجرای این پروژه تنوع‌بخشی به سبد محصولات شرکت ملی صنایع مس ایران است، افزود: مفتول مسی کاربردهای گسترده‌ای به عنوان خوراک کارخانجات کابل‌سازی و تولید سیم و در نهایت صنایع مختلف از جمله یخچال‌سازی، تولید تابلوهای برق، ترانسفورماتورها و خودروسازی داشته و به همین دلیل، بازار مناسبی برای این محصول وجود دارد.

معاون طرح و برنامه شرکت مهندسی و توسعه صنایع ملی مس ایران با اشاره به برآورد حجم سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیون یورویی برای احداث کارخانه مفتول مس سرچشمه خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۱۳ میلیون یورو به صورت ارزی و ۲۳۸ میلیارد تومان به صورت ریالی در این پروژه هزینه شده است.

وی با تاکید بر اینکه از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا در خط تولید این کارخانه استفاده شده است، بیان کرد: کارخانه تولید مفتول مسی در مجتمع مس سرچشمه احداث شده و با بهره‌برداری از آن، سبد محصولات شرکت ملی مس توسعه خواهد یافت لذا می‌توان آن را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شرکت برای توسعه صنایع پایین دست دانست.

https://tejaratava.ir/?p=142444

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰