• امروز : شنبه - ۲۷ مرداد - ۱۴۰۳
0

قدم‌هایی کوچک برای تغییرات بزرگ

  • کد خبر : 141309
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
قدم‌هایی کوچک برای تغییرات بزرگ
هر انسانی به دلیل کرامت انسانی خود حق و حقوقی دارد که به اصطلاح حقوق بشر نامیده می‌شود. قاعدگی ذاتاً با کرامت انسانی مرتبط است و هنگامی که افراد نتوانند به امکانات بهداشتی و وسایل ایمن و مؤثر برای مدیریت بهداشت قاعدگی خود دسترسی داشته باشند، نمی‌توانند قاعدگی را سپری کنند.


اذیت کردن، طرد شدن و شرم ناشی از قاعدگی نیز اصل کرامت انسانی را زیر سوال می‌برد. نابرابری جنسیتی، فقر شدید، بحران‌های بشردوستانه و سنت‌های مضر همگی می‌توانند قاعدگی را به دوران محرومیت و شرم تبدیل کنند که می‌تواند برخورداری افراد از حقوق اساسی بشر را تضعیف کند.
افرادی که پریود می‌شوند، حدودا سه تا هشت سال از زندگی خود را در دوران قاعدگی سپری می‌کنند و در این مدت ممکن است طرد شوند، مورد بی‌توجهی قرار گیرند و یا تبعیض مرتبط با قاعدگی را احساس کنند.
فقر و بحران‌ها می‌تواند دسترسی زنان و دختران را به لوازم مربوط به بهداشت قاعدگی با کیفیت بالا و امکانات مناسب و ایمن محدود کند. حتی زنان و دختران آسیب‌پذیر در کشورهای با درآمد متوسط و بالا نیز ممکن است با دسترسی ضعیف به امکانات بهداشت قاعدگی مواجه شوند، مانند افرادی که در زندان‌ها و پناهگاه‌های بی‌خانمان‌ها هستند.
برند پنبه‌ریز یکی از برندهای زیرمجموعه گروه وطن‌زرین، به‌عنوان اولین برند تولیدکننده محصولات بهداشت قاعدگی در ایران، موضوعات مربوط به تابوهای پریود را به خوبی شناخته است و همواره در تلاش بوده تا تغییرات اساسی در تفکر مرتبط با قاعدگی، ایجاد کند.
در راستای فعالیت‌های مربوط به مسئولیت اجتماعی، برند پنبه‌ریز همواره در کنار خیریه‌های مختلف از جمله خیریه نیکان ماموت، تلاش کرده تا سهمی در تامین نیازهای مربوط به بهداشت قاعدگی برای افرادی که دسترسی راحتی به این محصولات ندارند، داشته باشد.
همچنین خانم گلاره عباسی از بازیگران مطرح سینما به‌عنوان سفیر مسئولیت اجتماعی برند پنبه‌ریز، در فعالیت‌های مختلف این برند مانند بازدید از مراکز ترک اعتیاد بانوان و اهدا محصولات مربوط به بهداشت قاعدگی به آن‌ها همراه بوده‌اند.
برند پنبه‌ریز تلاش کرده تا علاوه بر آگاه‌سازی جامعه و ارائه آموزش‌های مربوط به بهداشت قاعدگی، به مناسبت‌های مختلف مانند روز جهانی بهداشت قاعدگی، دست به عمل بزند و با حضور در مناطق کم‌بضاعت که از نظر مالی توانایی تهیه محصولات بهداشت قاعدگی را ندارند، محصولات خود را بین آن‌ها به‌صورت رایگان توزیع کند.
برند پنبه‌ریز باور دارد که همه ما می‌توانیم نقشی هرچند کوچک در ایجاد تغییرات بزرگ در باورهای گذشته داشته باشیم.


درباره گروه وطن‌زرین
گروه صنعتی وطن زرین با چهل سال قدمت با استفاده از آخرین و مجهزترین فناوری‌های روز دنیا تا کنون موفق به راه‌اندازی و بهره‌برداری از ده‌ها سایت تولیدی و خدماتی، در چهار دسته متنوع کسب و کار شده است.
• صنعت کالاهای تند مصرف (FMCG)
• صنعت آبزی پروری
• فروش مستقیم
• صنعت IOT
حوزه‌های فعالیت ناهمگون، تعدد کسب و کار ، گستره جغرافیایی و توجه به مولفه‌های توسعه پایدار موجب شده تا فرصت‌های مناسبی برای توانمنـدسـازی جامعه، کسب تجربه‌های نو و توسعه توانمندی‌های فردی کارکنان ایجاد شود.
گروه وطن‌زرین مفتخر است که پس از تلاش‌های مداوم تیم رهبـری و کارکنان شـایسته خود، رهبری بازار را در بخش‌های تولید غذای آبزیان و محصولات سلولزی در اختیار دارد و با استفاده از منابع موجود و کارکنان پـرتلاش، در جهت دستیابی به مـوفقیت‌های بیشتر و رسالت جهانی خود در حرکت است.
برای اطلاعات بیشتر و آگاهی از برندهای گروه وطن‌زرین و دنبال کردن اخبار این گروه به وبسایت https://www.vatanzarin.com/fa/ مراجعه کنید.
روابط عمومی گروه وطن‌زرین: نگار باقری
شماره تماس: ۰۲۱۸۸۶۴۳۲۹۸ داخلی:۱۰۷
ایمیل: ne.bagheri@vatanzarin.com

https://tejaratava.ir/?p=141309

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰