• امروز : یکشنبه - ۱۱ شهریور - ۱۴۰۳
2
مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران در پانزدهمین دوره IPF خبر داد:

پیش بینی سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد دلاری / از کربن‌کپچرینگ تا تنها ZLD در ایران

  • کد خبر : 139702
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۳
پیش بینی سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد دلاری / از کربن‌کپچرینگ تا تنها ZLD در ایران
مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران با بیان اینکه پیش بینی این است که مجموع سرمایه گذاری در منطقه مکران از ۹ میلیارد دلار کنونی به ۲۵ میلیارد دلار افزایش یابد، گفت: برنامه آینده شرکت این است که با بهره برداری از زیرساخت‌های پتروشیمی در این منطقه، سال آینده دو واحد متانول به مدار وارد شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری تجاری شستان به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران، علیرضا منیری‌ابیانه در پانزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF)، گفت: بیش از ۶۰ سال از آغاز صنعت پتروشیمی در ایران می‌گذرد و ۲ قطب بزرگ پتروشیمی ماهشهر و عسلویه در این مدت در ایران شکل گرفته و توسعه یافته‌اند.
وی افزود: وقتی مردم عادی در سراسر کشور نام عسلویه که می‌شنوند به یاد پتروشیمی، مشعل‌ (فلر)های روشن و آلودگی هوا و محیط زیست می‌افتند.
مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران با بیان اینکه برای ایجاد و گسترش مناطق توسعه پتروشیمی باید مسائل اجتماعی دیده شود، گفت: باید توجه کنیم که می‌خواهیم آن منطقه ایستگاه، کارگاه و یا زیستگاه باشد.
منیری‌ابیانه ادامه داد: هشت پیوست فنی در ایجاد سومین قطب پتروشیمی در منطقه مکران، دیده شده و برنامه‌های گسترده‌ای را از ابتدای شکل‌گیری پروژه‌ها پیاده‌سازی کرده‌ایم.
وی تصریح کرد: در بخش توسعه زیرساخت همسو با عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، به همان مقدار که به شیرین‌سازی آب دریا برای صنعت توجه شده، به شیرین‌سازی آب دریا برای شرب منطقه هم توجه شده است‌.
مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران افزود: همچنین در این منطقه به تأمین انرژی مازاد برای تزریق به شبکه برق سراسری و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر نیز توجه شده است.
منیری‌ابیانه ادامه داد: تلاش کرده‌ایم که اقدام‌های شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران همسو و منطبق با محیط زیست با بکارگیری فناوری‌های روز باشد و تمامی ابعاد هاب سوم پتروشیمی ایران مجوز زیست محیطی سازمان محیط زیست را دارد، یعنی از ابتدای ایجاد و توسعه این هاب، به مسائل محیط زیستی توجه شده است.
وی خاطرنشان کرد: ۲۰ پروژه در این زمینه داریم، از مدیریت کربن تا برداشت آب که برای نخستین بار از میکرو تونلینگ به صورت تونل زیردریا انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران افزود: بهره‌مندی از انرژی‌های تجدیدپذیر، برگشت آب مصرفی و پیاده‌سازی ZLD از پروژهایی همسو با حفظ محیط زیست است.
منیری‌ابیانه با بیان اینکه تکمیل زنجیره ارزش در مجموعه پتروشیمی مکران به‌صورت کامل دیده شده است، گفت: ۶ پروژه پتروشیمی و ۲۲ پتروشیمی کوچک‌تر تا سطح کاربردی در این منطقه احداث خواهند شد.
وی افزود: توجه به بحث آمایش در احداث هاب سوم پتروشیمی به صورت ویژه صورت گرفته و به مسئله اقتصاد دریامحور با توجه به موقعیت این هاب، توجه شده است.
مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران تصریح کرد: امروز حدود ۸ تا ۹ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در منطقه مکران در جریان است و پیش‌بینی می‌کنیم این رقم به ۲۵ میلیارد دلار افزایش یابد.
منیری ابیانه خاطرنشان کرد: برنامه این است که امسال زیرساخت‌های پتروشیمی در این منطقه به بهره‌برداری برسد و سال آینده دو واحد متانول به مدار بیایند و به موازات زنجیره ارزش آن کامل شود.
وی افزود: هم‌‌اکنون ۵ هزار نفر در منطقه مکران مشغول به‌کار هستند و توسعه این هاب به اشتغال مستقیم ۲۰ هزار نفر منجر می‌شود.
مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران از راه‌اندازی مرکز مهارت افزایی در منطقه مکران خبر داد و گفت: با آموزش مهارت به افراد بومی، در تلاشیم تا هرچه بیشتر از نیروهای بومی در منطقه مکران به کار مشغول شوند و اکنون نیز قریب به ۵۰درصد افراد شاغل در هاب سوم پتروشیمی ایران، بومی منطقه مکران هستند. 
پتروشیمی مکران، دغدغه رئیس جمهور شهید/ پتروشیمی مکران صرفا یک طرح انتفاعی نیست
 در حاشیه این مراسم همچنین معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگوی اختصاصی با روابط عمومی و اموربین‌الملل شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران گفت: محرومیت‌زدایی به واسطه عمل به مسئولیت‌های اجتماعی از مزایای ساخت شهرک پتروشیمی مکران است که مورد توجه شهید رئیسی بود.
مرتضی شاهمیرزایی تصریح کرد: شهرک پتروشیمی مکران در جنوب شرق کشور، صرفا یک پروژه صنعتی انتفاعی نیست و با عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود نقش مهمی در محرومیت‌زدایی و کمک به توسعه اقتصادی و ایجاد توسعه پایدار در منطقه دارد. 
شاهمیرزایی با مهم قلمداد کردن زدودن چهره کریه فقر از جنوب شرق برای رییس جمهور شهید گفت: در طول این سه سال از هیچ کمک و همراهی به مدیران این پروژه عظیم برای تسهیل در امر ساخت دریغ نکردیم و تلاش کردیم با ارتقای بهره‌بری، پروژه زودتر به اتمام برسد.
وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد با تسریع در ساخت این شهرک، شاهد تولید اولین محصول تا پایان سال باشیم.

https://tejaratava.ir/?p=139702

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.