• امروز : جمعه - ۲۶ مرداد - ۱۴۰۳
1
دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی:

موانع توسعه صنعت پتروشیمی برای افزایش تولید رفع شود

  • کد خبر : 139362
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۷
موانع توسعه صنعت پتروشیمی برای افزایش تولید رفع شود
دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: از تحقق برنامه تولید 96 میلیون تن محصولات پتروشیمی در برنامه های سوم تا ششم توسعه خبر داد و گفت: موانع توسعه صنعت پتروشیمی برای افزایش تولید باید رفع شود و خوشبختانه دولت چهاردهم نگاه حمایتی و روشنی به بخش خصوصی دارد.

به گزارش تجارت آوا، احمد مهدوی‌ابهری امروز (یکشنبه، ۱۴مرداد) در آیین گشایش پانزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران با اشاره به اینکه نرخ رشد ۸درصدی و صادرات غیرنفتی سالانه ۲۳درصدی در برنامه هفتم توسعه دیده شده که این موضوع شامل صنعت پتروشیمی نیز می‌شود، بیان کرد: ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی در برنامه هفتم توسعه از ۹۶ میلیون تن فعلی باید به ۱۳۱.۵ میلیون تن برسد.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید ۹۶ میلیون تن از برنامه سوم تا ششم توسعه محقق شده است، بنابراین ۳۰ درصد جهش در این برنامه، نیازمند الزامات و زیرساخت‌هایی است که باید از سوی حاکمیت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی و خود بخش خصوصی فراهم شود.

وی افزود: امروز بخش خصوصی باید رو به جلو حرکت کند و قابلیت خودش را نشان دهد همانطور که تاکنون نیز نقش پررنگی داشته است.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی به امضای ۱۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها با وزارت نفت با هدف تولید روزانه ۲۰۰ میلیون مترمکعب گاز اشاره کرد و گفت: اجرای این تفاهم‌ها افزون بر تأمین خوراک پایدار برای صنعت به ناترازی گاز در کشور هم کمک می‌کند.

مهدوی‌ابهری با تأکید بر لزوم تأمین خوراک پایدار صنعت پتروشیمی ادامه داد: موانع توسعه صنعت پتروشیمی برای افزایش تولید باید رفع شود. دولت چهاردهم نیز نگاه حمایتی و روشنی به بخش خصوصی دارد.
وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی صنعت پیشران کشور است که در سال‌های اخیر در ارزآوری و تولید بسیار به کشور کمک کرده است، تصریح کرد: صنعت پتروشیمی صادرات محور است و باید با رقبا با وجود تحریم‌ها رقابت کنیم.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی انجمن بر فعال بودن بخش خصوصی تأکید کرد و گفت: به دنبال این هستیم که طرح‌های در زمینه انرژی‌های پاک را کمک کنیم تا منابع مالی مورد نیازشان تأمین شود.

مهدوی‌ابهری اعلام کرد: قراردادی در حال نهایی شدن است که پتروشیمی‌ها بخاری‌های معمولی مردم را با فاینانسی از چین تعویض کنند. همچنین توصیه می‌کنم که پتروشیمی‌ها نیز به تولید برق از انرژی خورشیدی ورود کنند.

وی در پایان گفت: صنعت پتروشیمی با کمک شرکت ملی صنایع پتروشیمی بامنطق و بدون زیاده‌خواهی مسائل را پیگیری می‌کند تا به اهداف مورد نظر برسد و نقش صنعت پتروشیمی در اقتصاد ملی محقق شود.

منبع: ایپنا

https://tejaratava.ir/?p=139362

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.