• امروز : جمعه - ۲۶ مرداد - ۱۴۰۳
2
در نشست مدیر اجرایی طرح احیا با روسای سازمان‌های صمت استانی؛

جرجانی: از ظرفیت معادن کوچک برای ایجاد اشتغال و ارزش افزوده استفاده کنیم

  • کد خبر : 139284
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
جرجانی: از ظرفیت معادن کوچک برای ایجاد اشتغال و ارزش افزوده استفاده کنیم
مدیر اجرایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک گفت: اهمیت طرح احیای محدوده‌های معدنی راکد در این است که می‌توان با راه‌اندازی این معادن به ویژه معادن استراتژیک، علاوه بر ایجاد اشتغال مناسب و شکل دهی زنجیره ارزش نسبت به ایجاد ارزش افزوده مناسب به ویژه در استان‌های دارای پتانسیل اقدام کرد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، عباس جرجانی مدیر اجرایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن در جلسه ویدئو کنفرانس با روسای سازمان صمت استانی بر اهمیت تداوم طرح احیای معادن تاکید و تصریح کرد: لازم است روسای صمت استانی همچون سال‌های گذشته همکاری‌های لازم را با طرح احیا ادامه داده و در راستای ایجاد اشتغال در استان‌های متبوع خود از طریق فعال سازی معادن و واحدهای تعطیل شده گام بردارند.

جرجانی تصریح کرد: با توجه به اهمیت طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن به ویژه معادن کوچک مقیاس، در نشست‌های منظم با روسای سازمان‌های صمت، ظرفیت و پتانسیل‌های استانی برای ایجاد ارزش افزوده و ایجاد اشتغال مناسب از طریق احیا و توسعه معادن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: هدف از برگزاری این جلسات ارائه گزارشی از وضعیت احیای معادن در استان‌ها، بررسی محدوده‌های قرار گرفته در لایه مزایده که در اختیار سازمان‌های صمت است و پروانه‌های اکتشاف و گواهی کشف منقضی شده است تا اقدامات لازم در هر حوزه انجام گیرد.

جرجانی عنوان کرد: تعدادی از استان‌ها در بخش لایه مزایده سوالاتی دارند که در جلسات منظم تلاش خواهیم کرد نسبت به بررسی و پاسخگویی به این سوالات اقدام کنیم.

وی ادامه داد: علت اصلی برگزاری این جلسات همچنان موضوع مهم احیای معادن است چرا که پتانسیل زیادی در کشور وجود دارد و اگر تعداد واحدهای راکد و لایه مزایده در سال جاری فعال سازی شود، ارزش افزوده خوبی ایجاد خواهد شد که نتیجه آن ایجاد اشتغال مناسب در استان‌هاست.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در جلسه بر آن تاکید شد کمک به سرمایه‌گذارانی است که امکان ادامه روند اکتشاف را ندارند.

وی در پایان عنوان کرد: طرح احیا آمادگی دارد به این مساله ورود کرده و با کمک به سرمایه‌گذارانی که نیاز به سرمایه‌گذار دارند گام موثرتری در راستای احیای معادن بردارد. 

https://tejaratava.ir/?p=139284

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.