• امروز : دوشنبه - ۸ مرداد - ۱۴۰۳
0

مانیتور گیمینگ جدید سامسونگ زیر ذره‌بین رسانه‌های مشهور جهان

  • کد خبر : 138567
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۲
مانیتور گیمینگ جدید سامسونگ زیر ذره‌بین رسانه‌های مشهور جهان
تقدیر منتقدان از مانیتور Odyssey OLED G8 سامسونگ

مانیتور گیمینگ Odyssey OLED G8 سامسونگ با نام مدل G80SD از زمان عرضه خود در ژوئن امسال، سر و صدای زیادی در دنیای تکنولوژی به پا کرده است. این مانیتور موفق شده از نشریات معتبر نقد و بررسی تخصصی، جوایز و عناوین مختلفی از قبیل: «برگزیده سردبیر»، «مانیتور ۵ ستاره» و «مدل پیشنهادی» را کسب کند. منتقدان و داوران، این محصول جدید را به خاطر تجربه‌ فوق‌العاده OLED و قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی تحسین کرده‌اند.

Odyssey OLED G8 دارای صفحه‌نمایش ۳۲ اینچی تخت OLED با وضوح ۴K UHD (3840 x 2160) و نسبت تصویر ۱۶:۹ است. این مانیتور از ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند فناوری ضدانعکاس OLED و تکنولوژی اختصاصی سامسونگ برای جلوگیری از پیکسل سوختگی بهره می‌برد. همچنین در طراحی آن از پردازنده NQ8 AI Gen3 استفاده شده که همان پردازنده به کار رفته در تلویزیون‌های ۸K سال ۲۰۲۴ سامسونگ است. این پردازنده قادر است محتوا را هنگام استفاده از برنامه‌های هوشمند داخلی یا Samsung Gaming Hub، تا کیفیت ۴K ارتقا دهد و در نتیجه تجربه بصری فوق‌العاده‌ای به ارمغان می‌آورد.

نظرات منتقدان مختلف در مورد مانیتورهای گیمینگ Odyssey OLED G8 سامسونگ را در ادامه می‌خوانید.

نوآوری‌های پیشگامانه در مانیتورهای گیمینگ

به گفته مجله فوربس (Forbes) : «سامسونگ از دو عضو جدید و پیشگام در سری مانیتورهای گیمینگ رده بالای Odyssey خود رونمایی کرده است. هر دوی آنها به ویژگی‌های پیشرفته‌ای مجهز شده‌اند که تا به حال نمونه مشابه آن را در دنیای مانیتورها ندیده‌ایم».

صاحب‌نظران این مجله معتقدند آن چیزی که G80SD را از سایر مدل‌ها متمایز می‌کند، سه ویژگی جدید و پیشگامانه در دنیای مانیتورها است که عبارتند از :

  • لوله حرارتی ضربانی: این فناوری برای اولین بار است که در یک مانیتور به کار می‌رود و از وقوع پیکسل سوختگی جلوگیری می‌کند. این فناوری با وجود طراحی فوق‌باریک صفحه، عملکردی نقطه‌ای ارائه می‌دهد و به طور موثر فقط بر بخش‌هایی از صفحه‌نمایش که پردازنده سامسونگ به عنوان نقاط بالقوه شناسایی کند، تأثیر می‌گذارد.
  • صفحه‌نمایش ضدانعکاس OLED: این نوع از صفحه‌نمایش، انعکاس نور محیط و نور مستقیم را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد. این ویژگی با دفع نورهای مزاحم به شما کمک می‌کند تا از کنتراست فوق‌العاده فناوری OLED در محیط‌های روشن نیز لذت ببرید و البته یکی از مشکلات رایج گیمرها را نیز برطرف می‌کند.
  • پردازنده NQ8 AI Gen 3 بهینه‌سازی‌شده برای مدل G80SD: این پردازنده نشان‌دهنده نزدیکی و ارتباط بیشتر بین دنیای مانیتورهای گیمینگ و تلویزیون است.

قدرتمند و همه‌کاره برای بازی و سرگرمی

علاوه بر تمجید مجله Forbes، هر دو نشریه معتبر Home Theater Review و Trusted Reviews نیز ویژگی‌های پیشگامانه مانیتور G80SD را بررسی کردند و با اعطای بالاترین امتیاز و جوایز معتبر، آن را مورد تحسین قرار دادند.

کارشناسان رسانه Trusted Reviews، مانیتور گیمینگ Odyssey OLED G8 را به عنوان «مانیتور ۵ ستاره» و «مدل پیشنهادی» ستایش کردند. آنها اشاره داشتند که این مانیتور در حالی که به وعده‌های چندکاره بودن خود عمل می‌کند، عملکردی خیره‌کننده در زمان تماشای ویدیو و تجربه‌ای بی‌نظیر در زمان انجام بازی‌های ویدئویی ارائه می‌دهد. این وب‌سایت نوشت: «مانیتور G80SD در تلاش است تا بخش مانیتورهای گیمینگ سامسونگ را به سطح کاملا جدیدی برساند. برای کسانی که به دنبال یک مانیتور همه‌کاره می‌گردند، این مدل بهترین گزینه موجود است. در حال حاضر هیچ مدل دیگری وجود ندارد که به این خوبی بتواند هر دو کاربری گیمینگ و تماشای ویدئو را در سطحی بالا ارائه دهد».

مجله معتبر Home Theater Review نیز با اهدای جایزه «برگزیده ۲۰۲۴ دبیران» و اعطای امتیاز ۵ ستاره کامل به مانیتور گیمینگ Odyssey OLED G8، به جمع تحسین‌کنندگان آن پیوسته است. این مجله معتقد است: «سامسونگ با G8 رمز موفقیت را کشف کرده است. فرقی ندارد که یک گیمر معمولی باشید یا یک شرکت‌کننده حرفه‌ای ورزش‌های الکترونیکی (esport)، G80SD برای شما ساخته شده و برای گیمرها، تحقق مطلق یک رویا است».

این وب‌سایت همچنین تحت تاثیر عملکرد چند منظوره این مانیتور قرار گرفته و نوشته : «سرویس Samsung Gaming Hub، این نمایشگر را به یک پلتفرم تمام‌ عیار مخصوص بازی تبدیل کرده است. در واقع، Odyssey OLED G8 می‌تواند از طریق قابلیت‌های تلویزیون هوشمند، به عنوان یک تلویزیون مستقل با دسترسی به جدیدترین برنامه‌ها و سرویس‌های استریم مورد استفاده قرار گیرد. این مدل تجربه‌ای بی‌نظیر ارائه می‌دهد و استاندارد طلایی جدیدی را برای مانیتورهای همه‌کاره تعیین می‌کند».

عملکرد و طراحی برتر

به دنبال تحسین مجلات Home Theater Review و Trusted Reviews، نشریات Newsweek و CGMagazine نیز مانیتور G80SD را به عنوان «برگزیده سردبیر» خود انتخاب کردند که این امر گواه دیگری بر عملکرد و طراحی فوق‌العاده این محصول است.

مجله معتبر نیوزویک نیز با تحسین این مانیتور نوشته : «سامسونگ G80SD یک مانیتور OLED سریع ۴K با رابط کاربری هوشمند تلویزیون و قابلیت تبدیل شدن به یک هاب هوشمند خانگی است. این نمایشگر نرخ تازه‌سازی فوق‌العاده سریع را در وضوح تصویر کامل ۴K و زمان پاسخگویی بسیار پایینی ارائه می‌دهد تا حداکثر برتری را در اختیار شما قرار دهد».

این مجله همچنین از طراحی «باریک و پنهانی» مانیتور تمجید کرده و نصب آن را آسان و بدون نیاز به ابزار توصیف نموده، به گونه‌ای که در کمتر از پنج دقیقه انجام می‌شود.

مجله نیوزویک تحت تاثیر این ویژگی‌ها، جایزه «برگزیده سردبیر» را به Samsung OLED G8 اعطا کرد و تاکید داشت که این مانیتور پیشرفتی بزرگ برای برای رایانه‌های شخصی یا حتی کنسول‌های نسل بعدی محسوب می‌شود.

مجله CGMagazine نیز مانیتور گیمینگ Odyssey OLED G8 سامسونگ را به عنوان «برگزیده سردبیر» انتخاب کرده و به آن امتیاز فوق‌العاده ۹ از ۱۰ داد تا بر کیفیت بالای این محصول تاکید کند. این مجله اظهار داشت: «G80SD سامسونگ زمانی به اوج خود می‌رسد که نرخ نرخ تازه‌سازی تصویر خیره‌کننده ۲۴۰ هرتز آن روی نمایشگر ۴K فوق‌العاده‌اش به کار گرفته شود».  

کارشناسان این مجله به طور خاص تحت تاثیر کیفیت تصویر مانیتور قرار گرفته‌اند و در این باره نوشته‌اند : «جایی که Odyssey OLED G8 خود را از سایر رقبا متمایز می‌کند، پردازنده NQ8 AI Gen3 داخلی آن است. شما احساس می‌کنید که انگار برای اولین بار است که بازی را با لنزی جدید می‌بینید».

https://tejaratava.ir/?p=138567

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰