• امروز : دوشنبه - ۸ مرداد - ۱۴۰۳
0
معاون اکتشافات و توسعه معدنی شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد؛

ثبت رکوردهای امیدبخش در حوزه اکتشافات معدنی/افزایش محدوده‌های اکتشافی و ثبتی شرکت ملی مس به ۹۷ محدوده

  • کد خبر : 138481
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
ثبت رکوردهای امیدبخش در حوزه اکتشافات معدنی/افزایش محدوده‌های اکتشافی و ثبتی شرکت ملی مس به ۹۷ محدوده

معاون اکتشافات و توسعه معدنی شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: تعداد محدوده‌های اکتشافی، ثبتی و پروانه‌های این شرکت در سال ۱۳۹۶، ۲۹ محدوده بوده که اکنون به ۹۷ محدوده رسیده است.

شهریار متوکل در گفت‌وگو با مس پرس، با اشاره به دستاوردهای شرکت ملی صنایع مس ایران در حوزه اکتشافات اظهار کرد: در بخش اکتشافات و توسعه معدنی، با تکیه بر توان علمی و عملی جوانان متخصص و نخبگان و با بهره گیری از روش‌های نوین اکتشافی و دانش فنی روز دنیا و بکارگیری مشاورین و پیمانکاران توانمند، طی سال‌های اخیر رکوردهای بی‌نظیری در اکتشاف کانسارهای جدید و افزایش میزان منابع و ذخایر کشور به ثبت رسیده است.

وی افزود: در دوره پنج ساله اخیر پهنه‌های اکتشافی به وسعت حدود ۴۰ هزار کیلومترمربع در قالب تفاهم نامه با سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌های مربوطه، مورد کاوش قرار گرفته است تا ذخایر معدنی موجود در پهنه‌های اکتشافی مشخص شود.

معاون اکتشافات و توسعه معدنی شرکت ملی صنایع مس ایران افزود: از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا تیرماه ۱۴۰۳، مطالعات اکتشاف سطحی (زمین شناسی، ژئوشیمی، و ژئوفیزیک و…) در کانسارها و محدوده‌های مستعد معدنی برآمده از مطالعات این پهنه‌ها در مجموع به وسعت بیش از ۴۸۰۰ کیلومترمربع به انجام رسیده و رکورد اجرای بیشترین میزان مطالعات اکتشاف سطحی سالانه در یک دهه اخیر ثبت شده است.

وی با بیان اینکه تعداد محدوده‌های اکتشافی، ثبتی و پروانه‌های این شرکت در سال ۱۳۹۶، ۲۹ محدوده بوده که اکنون به ۹۷ محدوده رسیده است، تصریح کرد: طی دوره اخیر توسعه اکتشافات در سطح مناطق مستعد کشور و به ویژه در استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و غربی، قم و استان کرمان صورت گرفته است.

https://tejaratava.ir/?p=138481

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰