• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
0
گزارشی از آخرین وضعیت یک طرح

حضور هزار نیروی بومی در پتروشیمی دهدشت در سال گذشته/ پیشرفت پروژه دهدشت به ۴۳ درصد رسید

  • کد خبر : 137841
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲
حضور هزار نیروی بومی در پتروشیمی دهدشت در سال گذشته/ پیشرفت پروژه دهدشت به ۴۳ درصد رسید
عملیات اجرایی پتروشیمی دهدشت در سال ۱۳۸۶ در زمینی به مساحت ۱۰۲ هکتار در دشت کلاچوی دهدشت آغاز و ساخت آن در کهگیلویه و بویراحمد در دوفاز پیش‌بینی‌شده است.


به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط‌عمومی شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت، این پروژه که تا دی‌ماه ۱۴۰۱ با روندی ضعیف پیش می‌رفت و با آمدن مدیریت جدید این پروژه جان دوباره‌ای گرفت.
این پروژه در سال ۱۴۰۲ موفق شد رکورد حضور نیروی کار بومی را به حدود هزار نفر برساند و همچنین نصب نخستین تجهیزات سنگین را کلید زد.
همچنین با حمایت‌های مالی از سوی هلدینگ خلیج‌فارس به‌عنوان سهام‌دار عمده، پروژه پتروشیمی دهدشت تا آذرماه ۱۴۰۲ قریب به ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که تا ۱۸ تیرماه ۱۴۰۳ و استفاده از توان سازندگان داخلی آن را به حدود ۴۳ درصد رسانده است.
از مهم‌ترین اقدامات اجرایی از سال ۱۴۰۲ به بعد، آغاز عملیات اجرایی در ناحیه پروسس، استارت پروژه کولینگ‌تاور، اتمام عملیات مکانیکی خط انتقال آب، تعیین تکلیف تأمین سرویس‌های جانبی از جمله برق مجتمع، پکیج‌های آب و پساب،ASU،بخار موردنیاز، پیشرفت بالای ۸۰ درصدی ساخت رآکتورها، مخازن تحت‌فشار، تکمیل مکانیکی ۱۷ مخازن ذخیره‌سازی آب و مواد شیمیایی، پیشرفت بالای ۷۰ درصدی ساختمان‌های صنعتی، ساخت ۲۱ میدل حرارتی و تعیین تکلیف حساس‌ترین پکیج طرح (اکسترودر) اشاره کرد.
امید است این طرح در سایه توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان، سازندگان داخلی و تلاش مهندسان و کارکنان ایرانی و به‌ویژه بومی، هر چه زودتر به پایان برسد تا قدم خیری برای منطقه محروم کهگیلویه داشته باشد.
همچنین تلاش کلیه پیمانکاران مستقر در سایت خصوصاً شرکت‌های پتروپارس ایران، نارگان و سازه‌های آبی به‌عنوان پیمانکار اصلی طرح و شرکت پیدمکو به‌عنوان مدیریت طرح که در کنار کارفرما نقش بسزایی در ساخت این طرح دارند، قابل‌تقدیر است.

https://tejaratava.ir/?p=137841

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.