• امروز : شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳
0
دکتر بهاری فر در مصاحبه اختصاصی با روابط عمومی شرکت بیمه حکمت صبا:

امیدواریم با راهبرد “فروش هوشمندانه” شاهد چشم انداز رشد ۱۴۰درصدی در سال ۱۴۰۳ باشیم

  • کد خبر : 137683
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۳
امیدواریم با راهبرد “فروش هوشمندانه” شاهد چشم انداز رشد ۱۴۰درصدی در سال ۱۴۰۳ باشیم
علی رغم اینکه بیش از ۷ ماه از انتصاب دکتر بهاری‌فر به عنوان مدیرعامل شرکت بیمه حکمت صبا می‌گذرد ولی انتشار صورت های مالی منتهی به ۱۴۰۳/۰۳/۳۱ حاکی از تغییر رویکرد محسوس در سیاست های کلان شرکت می باشد و با رویکردی نویـن و فروش هوشمندانه گـام در راه کاهـش مسـتمر زیان بیـمه‌ای این شرکت بگذارد .

دکتر حجت بهاری‌فر در یک گفت‌وگوی اختصاصی با روابط عمومی این شرکت ، وضعیت گذشته ، جایگاه کنونی و چشم انداز آتی شرکت بیمه حکمت صبا را تشریح نموده که در ادامه شرح این مصاحبه را می خوانید:
دکتر بهاری فر : اولین اقدام اینجانب پس از حضور در بیمه حکمت صبا انجام رویه شناخت سیستم و آسیب شناسی آن با تاکید بر شفافیت عملیاتی و مالی شرکت بود که مطابق با واقعیتی از وضع موجود شرکت نشات می گرفت. ناگفته پیداست که بدون شناخت درست و دقیق وضعیت موجود نمی توان برای ادامه فعالیت شرکت سیاست های دقیقی ایجاد نمود که در این راستا آنچه در ابتدای تصدی اینجانب به عنوان مدیرعامل این شرکت در چشم انداز عملیاتی قرار داشت زیاندهی قابل توجه انباشته از سالیان گذشته به مبلغ بیش از ۵۶۰ میلیارد تومان و زیان خالص حدود ۵۷۱ میلیارد تومانی بود. با اینکه در سال گذشته درآمدهای بیمه‌ای شرکت بیمه حکمت صبا حدود ۱۲ درصد افزایش یافته بود ولی در مقابل صورت‌های مالی شرکت نشان می‌داد که هزینه‌های کلی هم در حدود ۱۲۰ درصد افزایش یافته یعنی شرکت با یک پسرفت مزمن سالیانه مواجه بود که به عنوان میراث به هیئت عامل جدید به ارث رسیده بود. بنابر این با شفاف‌سازی دقیقی که در خصوص صورت‌های مالی شرکت انجام شد تا معلوم گردد وضعیت قابل دسترس و دقیق شرکت چگونه است بنابر این اولین قدم در راستای عبور شرکت از بحران ، قرارگرفتن صورت‌های مالی شرکت در سایت کدال به منظور شفاف سازی بود.

در اقدام بعدی ، ثبت و شناسایی میزان خسارت‌های معوقه شرکت در سالیان گذشته بود. تصمیم بر این شد که این کار مهم هم به عنوان یکی از گلوگاه‌های زیان‌رسانی به شرکت مورد توجه بیشتر و دقیق‌تر و کارکارشناسی قرار بگیرد که نتیجه این سیاست ها کاهش نسبت خسارت رشته های خرد به جز رشته درمان گروهی از ۴۵درصد در ۴ماهه نخست سال ۱۴۰۲ به ۳۲درصد در مدت مشابه سال ۱۴۰۳ و با یادآوری این موضوع که سهم درمان گروهی از تولید در ۴ماهه نخست در سال ۱۴۰۲ برابر با ۴۹ درصد بوده که این سهم در مدت مشابه در سال ۱۴۰۳ به ۳۰ درصد کاهش یافته است.

برای اینکه شرکت از مسیر زیاندهی خارج شده و بتواند انتظار سهامداران و سرمایه‌ گذاران را برآورده کند اقدامات و راهکارهای اندیشیده شده و در مسیر عملیاتی شدن قرار گرفته است یکی از ضروریات این کار افزایش سرمایه افزایش سرمایه شرکت از ۳۱۱ میلیارد به بالای ۱۰۰۰میلیارد در مرحله اول است . برای تحقق این امر حسابرس مستقل شرکت گزارش توجیهی هیئت مدیره را مورد تایید قرار داده است این افزایش سرمایه که عمدتا از محل آورده نقدی انجام خواهد شد ، امید داریم با این میزان افزایش سرمایه و همچنین حمایت های همه جانبه سهامداران عمده شرکت خصوصا با درایت و سیاست های سازمان اقتصاد مقاومتی ارتش جمهوری اسلامی ایران بتوانیم به اهدافی چون ارتقای سهم نگهداری ، بسترسازی جهت فعالیت اتکایی ، افزایش توان رقابتی شرکت حفظ و ارتقای توان اقتصادی و درآمدهای سرمایه‌گذاری ، ارتقای رتبه توانگری مالی و پوشش ریسک قانونی و مدیریت ریسک اعتباری دست پیدا کنیم.

از جمله برنامه‌ها و راهکارهای توسعه‌ای که در دستور کار قرار گرفته جذب پرتفوهای جدید در جامعه سهامداری شرکت است با توجه به اینکه کارکنان ارتش به عنوان یکی از سهامداران اصلی این شرکت محسوب می‌شوند چنانچه پیشنهادها و محصولات مناسبی در اختیار این جامعه قرار گیرد موجب ارتقای پورتفوی شرکت خواهد شد که البته اقدامات موثری در این زمینه در حال انجام است . این نکته حائز اهمیت است که سهم جامعه سهامداری از تولید در ۴ماهه نخست سال ۱۴۰۳ به ۳۱درصد رسیده است که نسبت به سهم ۱۹درصدی در مدت مشابه در سال ۱۴۰۲ ، رشد مناسبی را شاهد هستیم.

از طرف دیگر نکته‌ای که مورد توجه بسیار در راهبردهای شرکت قرار گرفته فروش هوشمندانه است تا با مدیریت و کاهش ریسک شرکت در مسیر سودآوری مناسب قرار گیرد که با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و اقدامات موثری که طی ۶ ماه گذشته به منصه ظهور رسیده موجب گردیده است که امروز شاهد رشد ۴۰ درصدی رشته های خرد به جز رشته درمان گروهی در ۴ماهه نخست سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۲ و همچنین رشد ۱۷۰درصدی رشته های عمر و سرمایه گذاری در ۴ماهه اول سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۲ هستیم که با توجه به سیاست ها و عملکردهای موثر ، موجب پیش بینی رشد ۱۴۰ درصدی فروش در

سال ۱۴۰۳ گردیده است . امیدواریم با فضای مناسبی که ایجاد شده شرکت از فضای نیمه بحرانی سالیان گذشته بیرون آمده و عملکرد آن موجبات رضایت سهامداران و جامعه هدف خود را فراهم نماید.

همچنین برای نخستین بار در راستای ارائه خدمات و محصولات جدید و در راستای سیاست‌های راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی طرح اتباع و مهاجرین را با هدف افزایش توانمندی مالی شرکت اجرا کردیم.

در نهایت با توجه به برگزاری مجمع عمومی عادی شرکت و انتصاب اعضای جدید هیئت مدیره ، امیدوارم شرکت بتواند با قدرت و تمرکز ، تمام برنامه‌ها و راهبردهای خود را در راستای گذر از زیاندهی به مسیر سوددهی به مرحله اجرا در بیاورد. ناگفته نماند تمامی این برنامه‌ها و راهکارها در سایه همکاری کلیه پرسنل و مدیران دلسوز شرکت در اقصی نقاط کشور قابلیت تحقق خواهند داشت.
در پایان ، مدیریت عامل و هیئت مدیره شرکت بیمه حکمت صبا اطمینان کامل دارد آنچه موجب خروج شرکت از وضعیت زیان‌ده به مرحله شکوفایی اقتصادی و طراوت عملیاتی می‌شود برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت مناسب در سایه توانمندسازی و افزایش اعتماد به نفس و ارتقای توانایی‌های علمی و مدیریتی کلیه کارکنان دلسوز و مدیران توانمند شرکت و همچنین حمایت و پشتیبانی مناسب شبکه فروش تابعه و همراهی کلیه ذی نفعان شرکت می‌باشد.

https://tejaratava.ir/?p=137683

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.