• امروز : یکشنبه - ۱۱ شهریور - ۱۴۰۳
3

آغاز عملیات خاکریزی هسته رسی بدنه سد مخملکوه

  • کد خبر : 136626
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱:۰۱
آغاز عملیات خاکریزی هسته رسی بدنه سد مخملکوه
عملیات خاکریزی هسته رسی بدنه سد مخملکوه با حضور استاندار لرستان، مجری طرح، مدیرعامل آب منطقه ای و همکاران کارگاه روز دوشنبه هیجدهم تیرماه آغاز شد

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، سد مخزنی مخملکوه  با هدف تامین آب شرب و صنعت شهر ۵۰۰ هزار نفری خرم آباد در دست ساخت است که آب شرب شهر خرم آباد به میزان ۵۵ میلیون متر مکعب در سال و آب صنعت این شهر را به میزان ۵ میلیون متر مکعب تنظیم می کند. سد مخملکوه سنگریزه ای با هسته رسی به ارتفاع ۵۲ متر و طول تاج ۶۴۱ متر واقع در ۷ کیلومتری شمال شهرستان خرم‌آباد می باشد که تا کنون بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و حدود ۱۵۰ میلیارد تومان در این سد هزینه شده است.

این سد بخشی از طرح بزرگ انتقال آب کاکارضا به خرم آباد است که در اجرای آن با ایجاد بند انحرافی بر روی رودخانه کاکارضا از طریق یک رشته تونل به طول ۳۲۰۰ متر و حدود ۱۴ کیلومتر باکس بتنی و لوله فلزی، ۱۵ متر مکعب آب در ثانیه به سد مخملکوه منتقل می¬شود. در اجرای سد مخملکوه ۲ میلیون متر  مکعب خاک برداری و خاکریزی و۴۰ هزار متر مکعب بتن ریزی انجام می شود.

گفتنی است با افتتاح سد مخزنی مخملکوه از طریق یک رشته تونل به طول یک کیلومتر آب این سد به تصفیه خانه جدید خرم آباد می رسد. پیش بینی می شود عملیات ساخت سد مخملکوه خرم آباد و خط انتقال آن تا شهریور سال آینده تکمیل و آب آشامیدنی پایدار شهر خرم آباد تا افق ۱۴۲۵ تامین می گردد.

https://tejaratava.ir/?p=136626

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.