• امروز : سه شنبه - ۲۶ تیر - ۱۴۰۳
3
مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران خبر داد:

اخذ مجوز مرز مجاز توسط یکی از شرکت‌های این هلدینگ / اسکله شهید سلیمانی یکی از پر بازده‌ترین اسکله‌ها از نظر صادراتی محسوب می‌شود

  • کد خبر : 136555
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۶
اخذ مجوز مرز مجاز توسط یکی از شرکت‌های این هلدینگ / اسکله شهید سلیمانی یکی از پر بازده‌ترین اسکله‌ها از نظر صادراتی محسوب می‌شود
اسکله سردار شهید سلیمانی یکی از پر بازده‌ترین اسکله‌ها از نظر صادراتی محسوب می‌شود و در حوزه‌های عمرانی، خدمات گمرکی، حمل زمینی‌و‌دریایی، تولید لبسا، واردات الکل چرب و سایر عملیات بازرگانی مرتبط نیز فعالیت‌های چشمگیر و قابل‌توجهی دارد.

به گزارش تجارت آوا، دکتر سعید زرندی مدیرعامل هلدینگ صنایع شیمیایی ایران ضمن بیان مطلب فوق گفت: شرکت خدمات بندری به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه صنایع شیمیایی ایران مزیت های بالقوه‌ای دارد که می توان توجه بیشتری به آن داشت. بر همین اساس هیات ‌وزیران به پیشنهاد کارگروه موضوع تبصره (۱) ماده (۱۰۳) قانون امور گمرکی مصوب ۱۳۹۰ و به استناد تبصره یاد شده مصوب کرد که اسکله سردار سلیمانی در استان بوشهر به مدت پنج سال از تاریخ ابلاغ این تصویب ‌نامه مشروط به انجام تشریفات گمرکی در گمرک بندر بوشهر و تأمین تمامی هزینه‌ها از جمله زیرساخت‌ها و تأسیسات از سوی شرکت بازرگانی خدمات بندری ایران به عنوان اسکله مجاز برای صادرات و واردات کالاهای مندرج در اساسنامه شرکت مذکور تعیین ‌شود.

وی در ادامه افزود: شرکت خدمات بندری دارای ظرفیت مازاد (اعم از زمین، اسکله و مخازن) در این زمینه بوده و عملا سرویس اختصاصی به صنایع شیمیایی داده است؛ بنابراین به جرات می‌توان گفت که به نسبت طول، اسکله شهید سلیمانی یکی از پر بازده‌ترین اسکله‌ها از نظر صادراتی محسوب می‌شود.

زرندی با بیان اینکه شرکت خدمات بندری در حوزه‌های عمرانی، خدمات گمرکی، حمل زمینی‌و‌دریایی، تولید لبسا، واردات الکل چرب و سایر عملیات بازرگانی مرتبط فعالیت‌های قابل‌توجهی دارد، گفت: شرکت خدمات بندری ایران یک شرکت خدماتی-بازرگانی است و عمده فعالیت‌های جانبی و خدماتی هلدینگ صنایع شیمیایی ایران توسط این شرکت در حال انجام است. به عبارتی دیگر تمرکز صنایع شیمیایی ایران بر تولید است و شرکت خدمات بندری؛ عملیات لجستیک و پشتیبانی از این مجموعه را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد مرز مجاز اقدامی ماندگار در راستای توسعه پایدار استان بوشهر و رونق کسب‌وکار شرکت خدمات بندری تلقی می‌شود، خاطرنشان کرد: اسکله شهید حاج‌قاسم سلیمانی اولین اسکله اختصاصی در راستای شعار سال تحت‌عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» است که خوشبختانه استان بوشهر به صورت عملی در راستای تحقق وعده‌ها آن را اجرایی و مزیت ویژه‌ای را در سطح استان ایجاد کرده است.

مدیرعامل هلدینگ صنایع شیمیایی ایران با تاکید بر اینکه با مساعدت اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر و مساعدت وزارتخانه مذکور پروانه بهره‌برداری شرکت بالغ بر پانصدهزار تن افزایش یافته است، گفت: در همین راستا و با هدف تسریع در ارائه خدمات؛ اقدامات طرح توسعه مخازن و لودینگ آرم با سرعت قابل‌قبولی در اسکله مذکور در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم در پایان سال ۱۴۰۴ ظرفیت اسکله شهید سلیمانی بالغ بر نهصدهزار تن برسد.

وی در ادامه به طرح‌های دیگر شرکت خدمات بندری اشاره کرد و گفت: علاوه بر طرح‌های مذکور؛ این شرکت برنامه سرمایه‌گذاری در جزیره نگین، بندرعباس و چا‌بهار با هدف توسعه مخازن را در دستور کار خود قرار داده است که انشاالله به زودی خبرهای خوبی در این زمینه منتشر خواهد شد.

به گفته وی در راستای حفظ حقوق مشتریان و ایمنی محصولات و مسئولیت‌های اجتماعی؛ اقدامات ایمنی مفید و موثری از جمله راه‌اندازی سیستم نیتروژن اصلاح شیرهای تنفسی، حفاظت کاتدی، افزایش تعداد نیروی HSE و آتش‌نشانی در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است.

مدیرعامل هلدینگ صنایع شیمیایی ایران در پایان با اشاره به شعار سال جاری تحت‌عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، در خصوص برنامه‌های در دستور کار این مجموعه تصریح کرد: در سال جاری که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» متبرک شده است؛ طرح‌های توسعه‌ای از جمله فعال کردن ناوگان حمل ‌ونقل اختصاصی جاده‌ای، تولیدSPS ، فعالیتهای بازرگانی، توسعه فاز دوم مخازن، شروع فعالیت در جزیره نگین و تصاحب بازارهای بینالمللی لبسا در دستور کار شرکت بازرگانی و خدمات بندری ایران قرار گرفته است.

گفتنی است هلدینگ سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان آلکیل‌ بنزن خطی، آلکیلات سنگین و نرمال پارافین در منطقه خاورمیانه است که با در اختیار داشتن بیش از ۸۰ درصدی سهم بازار داخلی آلکیل‌ بنزن خطی، در زمره صادرکنندگان نمونه کشور نیز قرار دارد. این شرکت تاکنون محصولات فناورانه مورد نیاز خود را با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و نوآور داخلی بومی سازی و نیاز خود به شرکت‌های خارجی را قطع کرده است.

https://tejaratava.ir/?p=136555

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.