• امروز : سه شنبه - ۲۶ تیر - ۱۴۰۳
2
در هفتمین سمینار خودروهای برقی گروه سایپا مطرح شد:

ایران برای برقی شدن خودروها می‌تواند از کشور ژاپن الگوبرداری کند/ در خودروهای احتراقی ۶۰ درصد انرژی هدر می‌رود

  • کد خبر : 136529
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲
ایران برای برقی شدن خودروها می‌تواند از کشور ژاپن الگوبرداری کند/ در خودروهای احتراقی ۶۰ درصد انرژی هدر می‌رود
هفتمین و آخرین سمینار خودروهای برقی گروه سایپا با موضوع "معرفی خودروهای پیل سوختی" برگزار و بر این امر تاکید شد که با توجه به افزایش سطح آلایندگی کلان شهرها،‌ ضرورت دارد که خودروهای احتراقی کنار گذاشته و خودروهای برقی جایگزین شود.

به گزارش تجارت آوا به نقل از سایپانیوز، بهروز مشهدی،‌ استاد دانشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت در هفتمین و آخرین سمینار خودروهای برقی، ‌گفت: خودروهای احتراقی و سوخت های فسیلی معضلات آلایندگی زیادی را برای کشور ایجاد کرده اند که باید به صورت جدی و برای پاسخ به خواست عمومی به این موضوع پرداخته شود.

او افزود: در خودروهای احتراقی ۶۰ درصد انرژی هدر می رود و از ۴۰ درصد باقی‌مانده نیز ۲۰ تا ۳۰ درصد اتلاف انرژی داریم و این یعنی حدود ۷۵ درصد سوخت، تبدیل به گرما و آلایندگی می شود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: برقی سازی در کشورهای مختلف دیدگاه های مختلفی دارد و فشار برای کاهش گازهای گلخانه ای وجود دارد اما منافع کشورها در این خصوص تاثیر گذار است.

او افزود: در کشور آمریکا با توجه به سه عامل کاهش هزینه سوخت، تضمین امنیت انرژی و ایجاد اشتغال، خودروهای برقی مورد اقبال هستند. در اروپا به دلیل وابستگی به نفت و فقدان این منابع و همچنین وجود تکنولوژی پیشرفته،‌ خودروهای برقی دارای اقبال بیشتری است. در کشور چین با توجه به اینکه این کشور واردکننده نفت است و معادن زیادی در تامین لیتیوم دارد و پیشرو در سرمایه گذاری بر روی باتری های برقی است، در این حوزه خودروهای برقی کار بیشتری شده است. ژاپن به دلیل تولید ۱۶ میلیون قطعات خودرو احتراقی و وجود بازار مناسب برای محصولات موجود با شتاب کمتری به سمت خودروهای برقی در حرکت است و بیشتر در تولید خودروهای هیبریدی برنامه ریزی کرده است. 

او افزود: در کشور ایران با توجه به وجود منابع زیاد انرژی نباید عجله برای برقی شدن داشت و با شرایط موجود الگو پذیری از کشور ژاپن مناسب تر است.

https://tejaratava.ir/?p=136529

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.