معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران بر ضرورت بازار محوری و استفاده از تجربیات موفق در این حوزه جهت حضور در بازارهای جهانی و توسعه صادرات تاکید کرد.
به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، “فرشاد مقیمی” در دیدار با مدیران شرکتهای مدیریت صادرات(EMC)، افزود: برای حضور در بازارهای صادراتی انعطاف پذیری بسیار مهم است، انعطاف پذیری هم از سوی صادرکنندگان و هم بخش دولتی باید در دستور کار قرار بگیرد.
وی، اضافه کرد: بخش دولتی نیز باید در آیین نامهها و قوانین منعطف باشد و در صورت نیاز بازنگری را در دستور کار خود قرار دهد.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، ادامه داد: توجه به استانداردهای تجاری و صادراتی کشورهای هدف صادراتی نیز نکته حائز اهمیتی است، همچنین مشوقها و مدلهای همکاری نیز در توسعه صادرات نقش تعیین کننده ای دارد.
مقیمی، همچنین تصریح کرد: از نظریات بخش خصوصی و تشکلها در راستای توسعه صادرات در تصمیم سازیها و تصمیم گیریها استفاده میکنیم.
در این نشست مدیران شرکتهای مدیریت صادرات(EMC) به بیان مهمترین دغدغهها، مسائل، مشکلات و همچنین ظرفیتها و توانمندیهای خود پرداختند.
هدفمندسازی یارانهها و مشوقهای صادراتی، توسعه فروش و انبارداری در کشورهای هدف، استفاده از پلتفرمها و سکوهای فروش آنلاین جهانی، ایجاد و توسعه بازارهای جدید صادراتی، صدور ضمانتنامهها، فرهنگ سازی شرکتهای مدیریت صادرات و ارتقاء آموزشهای لازم به ذینفعان، حمایت از بازاریابی، اعزام هیئتهای تجاری و حضور در نمایشگاهها، بازار محوری به جای محصول محوری، تغییر نگاه به پاویونهای تخصصی در نمایشگاههای خارج از کشور، جذب و حفظ خریدان خارجی، کیفی سازی محصولات و ….. از مهمترین پیشنهادات ارائه شده، توسط شرکتهای مدیریت صادرات(EMC) در این نشست بوده است.