مهدی صبوری، رئیس کارگاه تعمیرات مکانیک تعمیرگاه مرکزی فولاد مبارکه، ضمن اعلام این خبر گفت: تجهیز ویج سیستم، یا همان پاسلاین وظیفه تنظیم غلتکهای پشتیبان در نورد دوقفسهای واحد نورد سرد را بر عهده دارد و در مواردی که پس از عملیات سنگزنی قطر غلتکها کاسته میشود، این سیستم توسط اسکروها داخل ویج این کاهش قطر را جبران میکند.
در همین زمینه، سرپرست کارگاه تجهیزات دوار تعمیرگاه مرکزی نیز ضمن تشکر از زحمات تیم تعمیرات عمومی سبک (۱۰sp) بیان داشت: تجهیز طی ۲۰ سال کارکرد دچار لقی در اسکروها و مهرههای برنزی شده بود. این میزان لقی در بعضی از شرایط نورد باعث قفل شدن یا بعضاً مانیتورینگ اشتباه اعداد میشد؛ بنابراین در توقف اخیر، تجهیز به تعمیرگاه مرکزی ارسال و تمامی مهرهها و اسکروها تعویض و لقیها گرفته شد.
سعید مرادی افزود: همچنین یک سیستم روانکاری مجزا به آن اضافه گردید تا با روانکاری مداوم اصطکاک کم و عمر مهرهها افزایش یابد.
رئیس کارگاه تعمیرات مکانیک تعمیرگاه مرکزی فولاد مبارکه در خاتمه از زحمات تیم تعمیرات عمومی کارگاه تعمیرات مکانیک، حمایتهای مدیریت تعمیرگاه مرکزی و نورد سرد و سایر همکارانی که در انجام این پروژه ایفای نقش کردند، تشکر و قدردانی کرد.