به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، مدیرعامل بانک رفاه کارگران طی سخنانی در این همایش که در دومین روز از همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت برگزار شد، گفت: شبکه بانکی در مقایسه با گذشته پیشرفتهای خوبی در حوزه خدمات الکترونیک داشته است، اما برای رسیدن به حد مطلوب باید تلاشهای بیشتری انجام شود.
دکتر اسماعیل للـهگانی با بیان این مطلب گفت: یکی از مهم ترین انتظارات شبکه بانکی از بانک مرکزی، سیاستگذاری منسجم است. برخورد یکسان و یکپارچه در سیاستگذاریها و برنامه ها و ضرورت رعایت مقررات و قوانین نهاد ناظر از سوی شبکه بانکی، می تواند فضای رقابتی سالم و مناسبی را به وجود آورد.
وی افزود: در فرایند خدمت رسانی به مشتریان، نهادها و سازمان های زیادی نقش دارند، اما اگر این سازمان ها وظایف خود را به خوبی انجام ندهند، همه نواقص و کاستی ها به حساب شبکه بانکی نوشته می شود و نارضایتی ها افزایش می یابد در حالی که در برخی فرایندها بانک ها نقشی ندارند.
دکتر للـهگانی ادامه داد: برای استفاده از فناوریهای نوین ارتباطی و الکترونیکی، آموزش نقش مهمی دارد. شبکه بانکی، مشتریان و همه کسانی که در اکوسیستم بانکداری الکترونیک فعالیت میکنند، نیازمند آموزش هستند تا زمینه بهتر استفاده از این فناوریها فراهم شود.
مدیرعامل بانک رفاه کارگران تصریح کرد: علاوه بر بررسی مسائل بانکی در شرایط کنونی، توجه به پرداخت ها و تکنولوژی های پرداخت در دنیا نیز مهم است. استفاده از متاورس، هوش مصنوعی، بلاکچین و … در نیا شروع شده است و شبکه بانکی و مراکز آینده پژوهی نیز باید به این موضوع ورود کنند و به بررسی آن بپردازند.
وی اظهار داشت: یکی از سیاست های مهم دولت، جذب سرمایه گذاران خارجی است، یکی از مهم ترین الزامات تحقق این برنامه، خدمات مالی و پولی است که باید به سرمایه گذار خارجی ارائه داد، اما متاسفانه شبکه بانکی در ارائه این خدمات ضعیف و بستر لازم فراهم نشده است.
مدیرعامل بانک رفاه کارگران در پایان تاکید کرد: آینده شبکه بانکی در گرو فناوری ارتباطی و خدمات الکترونیک است و نقش اصلی را نیروهای متخصص این حوزه برعهده دارند. مهاجرت نیروهای باتجربه و متخصص این حوزه ممکن است در آینده مشکلاتی را به وجود آورد که باید برای آن فکری کرد.