• امروز : شنبه - ۳ آذر - ۱۴۰۳
9

بانک گردشگری در جمع ۳ بانک برتر در بهبود نسبت مطالبات غیرجاری

  • کد خبر : 95430
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
بانک گردشگری در جمع ۳ بانک برتر در بهبود نسبت مطالبات غیرجاری
نسبت مطالبات غیرجاری بانک گردشگری که در اسفند 1400 برابر با 7.6 درصد بود، بر اساس اطلاعات کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی در پایان اسفند سال 1401 به 3.9 درصد رسید که نشان دهنده کاهش 3.6 درصدی است.


به گزارش تجارت آوا به نقل از کانون بانک ها موسسات اعتباری خصوصی، در سال ۱۴۰۱ بانک گردشگری در نسبت مطالبات غیرجاری، بین بانک‌های خصوصی رتبه دوم بهبود (کاهش) را کسب کرد و در جمع سه بانک برتر بین بانک‌های عضو کانون به لحاظ کاهش نسبت مطالبات غیرجاری قرار گرفت.
یکی از مهمترین شاخص‌های ارزیابی عملکرد بانک‌ها، نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات پرداختی بانک است که از آن تحت عنوان شاخص NPL یاد می‌شود.
روند بانک گردشگری در زمینه مطالبات غیرجاری ( NPL) نویدبخش روزهای بهتر است.
این گزارش حاکیست: در نسبت مطالبات غیرجاری بین بانک های خصوصی، بانک سرمایه با ۵٫۱ درصد کاهش رتبه اول، بانک گردشگری با ۳٫۶ درصد رتبه دوم و بانک آینده با ۳٫۵ درصد رتبه سوم را کسب کرده‌ اند.

https://tejaratava.ir/?p=95430

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.