به گزارش تجارت آوا به نقل از روابطعمومی بانک صادرات ایران، هلدینگ فنآوری و نوآوری بانک صادرات ایران (صاد) و صندوق توسعه فناوریهای نوین در سومین روز از نمایشگاه صنعت مالی، تفاهمنامه همکاریهای دوجانبه در زمینه ارائه API و سرویسهای مورد نیاز صندوق در راستای راهاندازی اپلیکیشنها و پلتفرمهای مالی مبتنی بر بانکداری نوین (نئوبانک) منعقد کردند.
این تفاهمنامه که بین محمد رضوانمدنی؛ رئیس هیاتمدیره هلدینگ صاد و سید روحالله میرامینی؛ مدیرعامل صندوق توسعه فناوریهای نوین به امضا رسید، اهدافی همچون ارائه انواع خدمات مالی، عمومی و رفاهی به صورت آنلاین و یکپارچهسازی تمامی خدمات مورد نیاز اصناف مختلف در کشور را در قالب نئوبانکهای تخصصی و کارتهای صنفی در خود جای داده است.
دستیابی به رضایتمندی صنوف؛ هدف نخست تفاهمنامه مشترک
رئیس هیأتمدیره هلدینگ صاد در مراسم انعقاد این تفاهمنامه با تاکید بر ضرورت توجه به حوزه نئوبانک در دنیا گفت: در سالهای اخیر صنعت مالی و بانکی شاهد تغییر و تحولات جدی در سطح جهان و کشور بوده و یکی از این تحولات حرکت از بانکداری سنتی و کلاسیک به سمت بانکداری مبتنی بر نئوبانک است.
وی «ترکیب خدمات تخصصی و بین رشتهای را با صنایع مالی و بانکی» را مهمترین خصوصیت فضای نئوبانک توصیف کرد و افزود: این مساله ضمن تغییر فضای خدمات بانکی امکان ارائه خدمات بهتر را برای مشتریان بانکی ایجاد کرده است که این امر خلق ارزش بزرگتری را برای بانکها به همراه داشته است.
رضوانمدنی تفاهمنامه بین هلدینگ صاد و صندوق توسعه فناوریهای نوین را شروع تازهای از سطح تعاملات این دو نهاد دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم که در قالب این تفاهمنامه بتوانیم در چند رشته فعالیت مرتبط با نئوبانک تعاریف جدیدی را ارائه کنیم و با توسعه این مسیر ظرف ماههای آینده خدمات نوینی را در اختیار صنوف مختلف قرار دهیم که به بر این اساس به سطح جدیدی از رضایتمندی در ارائه خدمات بانکی در سطح کشور دست یابیم.
مدیرعامل صندوق توسعه فناوریهای نوین نیز با اشاره به ایجاد بستر ارائه خدمات نوین بانکی گفت: در این تفاهمنامه با بهرهگیری از پتانسیل صندوق در ارائه خدمات نئوبانکی و تنوع و گستردگی سرویسهای بانک صادرات ایران در تلاش هستیم تا در تعاملی جدید بستر ارائه خدمات بانکی نوین به مشتریان این بانک و اصناف مختلف کشور را در بستر نئوبانک فراهم کنیم.
میرامینی یادآور شد: این تعامل سبب ورود رشتههای مختلف اصناف به مشتریان بانک و دریافت خدمات جدید و متنوع مالی از طریق پلتفرمها خواهد شد که میتواند رضایت بیشتر و بهتر مشتریان بانک صادرات ایران را به همراه داشته باشد.