به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی صندوق تامین خسارتهای بدنی، در راستای نهادینه کردن سازوکار جدید و منطبق شدن فرآیندها با بخشنامه بیمه مرکزی، این جلسات کارشناسی آموزشی در مراکز استان ها و با استقبال و مشارکت فعال کارشناسان و کاربران شرکت های بیمه در مدت ۱۸ روز پس از ابلاغ بخشنامه بیمه مرکزی برگزار شد.
این سامانه ها به منظور هدف تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به گروه هدف و همچنین تطبیق دقیق فرآیندها با مفاد قانون بیمه اجباری شخص ثالث مصوب ۱۳۹۵ بازطراحی شده اند.
گفتنی است تشکیل پرونده یک مرحله ای و همچنین پیاده سازی سامانه ای جهت تبادل اطلاعات و مستندات در خصوص پرونده های خارج از تعهدات قانونی بیمه گر(تبصره ۲ ماده ۲۱ قانون) از اهداف بازطراحی این سامانه هاست.
در سازوکار قبلی، ذینفعان در موارد فوت با مشکلات فراوان و طی دو مرحله تشکیل پرونده نزد بیمه گر و صندوق، خسارت استحقاقی را دریافت می کردند.
همچنین در رویه قبلی پرونده های خارج از تعهدات قانونی بیمه گر بصورت نسخه فیزیکی از شعب شرکت های بیمه در سراسر کشور به شعب صندوق در مراکز استانها ارسال می شد که با اجرای این سامانه ها نیازی به ارسال نسخه فیزیکی مدارک و مستندات نخواهد بود.