به گزارش تجارت آوا به نقل از روابطعمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مهمان ویژه این نشست صمیمی، دکتر علیعسکری بود؛نشستی که در آن، مدیرعامل شـرکت صنـایع پتـروشیمی خلیـج فـارس از اهمیت و جایگاه ممتاز روابط عمومیها در جریان سازی خبری، امیدآفرینی و معرفی توانمندیهای بینظیر ایران اسلامی در حوزههای مختلف به ویژه “صنعت ارزش آفرین پتروشیمی” سخن گفت.
🔷*نمایش تلاش جهادی با روابط عمومی پویا و خلاق *
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با قدردانی از تلاشها و خدمات واحدهای روابط عمومی هلدینگ و جایگاه آنها در نمایش تلاشهای جهادی مدیران و پرسنل شاغل در صنعت پتروشیمی گفت: روابط عمومیها باید با خلاقیت، پویایی و داشتن ابتکار عمل، همواره در گردونه رقابتها و پیکارهای رسانهای باقی بمانند.
دکتر علی عسکری گفت: یک روابطعمومی کارآمد، باید با نگاه عالمانه و ظریف، خالق یک فضای متفاوت، دلپسند،متبوع و مطلوب باشد و آن را به تصویر بکشد.
وی افزود: روابط عمومی یک هنر و پیکار ارتباطی و انسانی است که باید با زبان هنر روایتگر موفقیتها و دستاوردها باشد.
مدیرعامل شـرکت صنـایع پتـروشیمی خلیـج فـارس با اشاره به برنامهها و تلاشهای مغرضانه رسانههای معاند با هدف ناامید کردن مردم گفت: این هنر روابط عمومی است که با انتشار گسترده موفقیتها و تلاشهای خالصانه، هرروز اخبار و تصاویر امیدبخش را تولید کند.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس همچنین گفت:برگزاری تورهای علمی با حضور دانش آموزان،دانشجویان و صاحبنظران، باعث آشنایی بیشتر آنان با خدمات،اقدامات و فعالیت های چشمگیر پرچمداران صنعت پتروشیمی می شود.
🔷ضرورت تعامل راهبردی و دوسویه با رسانه های متعهد و حرفه ای، جریان سازی خبری و استفاده از ظرفیت های غنی فرهنگی اقوام
در این نشست، دکـتر عظیــمی مدیـر بـرند، مسئـولیت اجتمـاعی و روابط عمـومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیـج فـارس گفت: تعامل دوسویه با رسانههای متعهد و حرفهای، رصد و پایش اثربخشی اقدامات فرهنگی و رویداد ها از جمله جشنواره ها و نمایشگاه ها، جریان سازی خبری، تبدیل شدن روابط عمومی ها به مرجع رسانهای و تولید آثار موسیقی و تولیدی فاخر و ماندگار از مهمترین سیاست ها و اولویت های راهبردی دوره جدید فعالیت این مدیریت است.
وی با اشاره به اهمیت مسئولیت اجتماعی به عنوان یک “التزام اخلاقی و اجتماعی” برای هلدینگ خلیج فارس گفت:محور فعالیتهای این حوزه، پاسخ به نیازهای جامعه محلی و رضایتمندی آنهاست و می طلبد واحدهای روابط عمومی با گسترش ارتباطات و رفتن به دل مردم،به نیازها و دغدغه هایشان، پاسخی در خور شأن بدهند.
وی افزود: واحدهای روابط عمومی شرکت های تابعه باید در برگزاری همه رویدادها، همایش ها و نمایشگاه ها و تولید محصولات رسانه ای از جمله کلیپ ها و تیزرها، توجه ویژه ای به “استعدادهای محلی” و “ظرفیت های غنی اقوام مختلف” داشته باشند.
مدیـر بـرند، مسئـولیت اجتمـاعی و روابط عمـومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیـج فـارس افزود: واحدهای روابط عمومی، محور جریان سازی فرهنگی و پیشران اقدامات فرهنگی ماندگار هستند و رعایت ضوابط فرم و محتوا برای اثربخشی اقدامات این واحدها ضروری است.
دکترعظیمی با اشاره به افتتاح چندین طرح مهم و همایش و نمایشگاه در آینده نزدیک گفت: مستندسازی و طراحی پیوست رسانهای برای این طرحها باید در اولویت قرار گیرد.
🔷در نشست یکروزه هم اندیشی رؤسای روابط عمومی های شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت کنندگان درباره مهمترین سیاست ها ، راهبردها و اقدامات حرفه ای در حوزه های برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی به ویژه پررنگ بودن نقش اقشار مختلف مردم در پیکارهای رسانه ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.