امروز روابط عمومیها در عصر ارتباطات یکی از ارکان سازمانهای بزرگ و توسعه سرمایههای انسانی هستند؛ رمز موفقیت برندهای جهانی، فرهنگ کار و تولید است که در آنها نهادینه شده است.
اطلاعرسانی تنها یکی از رسالتهای روابط عمومیهاست و کار روابط عمومیها فراتر از جهاد تبیین و فرهنگسازی در جامعه است؛ برای این که از رقابتهای جهانی حذف نشویم باید جهانتراز فکر کنیم.
سرنوشت صنایع ما به نوع نگاه جامعه برمیگردد و اگر نتوانیم نگاه جامعه را نسبت به صنایع اصلاح کنیم و در این زمینه فرهنگسازی کنیم، صنایع رو به اضمحلال خواهند رفت.