آقای مصطفی میرسلیم در دوازدهمین همایش بین المللی موتورهای درونسوز و نفت گفت: پیشرفت و قابلیتهای خوبی از سوی ایران خودرو و سایپا در سالهای اخیر حاصل شده که میتواند پاسخگوی نیازهای مردم باشد.
وی با بیان اینکه واردات خودرو مکمل تولیدات داخلی باشد، افزود: در بحث واردات به نیاز عامه مردم توجه شود یعنی خودروهای ردیف الف و ب مانند تیبا که بهینه سازی شده پراید است یا ۲۰۶ و نظیر این ها، نه خودروهایی که ظرفیت آن بیشتر از ۲ لیتر است یا قیمت آنها بیشتر از ۲۵ یا ۳۰ هزار یورو است.
با افزایش تولید خودرو مواد اولیه بیشتری تولید می شود
در ادامه مدیر عامل ساپکو می گوید: امسال تولید ۷۰۰ هزار خودرو هدف گذاری شده است به این معنی که به همین میزان فولاد و مواد پتروشیمی بیشتری تولید می شود.
آقای عادل پیرمحمدی گفت: حدود ۲۰۰ هزار قطعه ساز در کشور داریم و در شرایطی که واردات نداریم تولید ادامه پیدا کرده است.
مدیر عامل ساپکو گفت: در کنار اینکه ایراداتی به صنعت خودرو وارد است، اما تولید ادامه داشته و بزرگترین خریدار آلومینیوم و فولاد هستیم، اگر تولید متوقف شود باید صادرات کنیم و این سوال مطرح است که چرا باید راه صادرات را در پیش بگیریم وقتی توانایی تولید داریم؟
مدیر عامل ساپکو افزود : برای افزایش کیفیت خودرو باید مشکلات این صنعت راحل کنیم، برخی مدام این صنعت را سرکوب می کنند که این کار مشکلات خودرو را حل نخواهد کرد.
پیشتر مسئولان از رئیس پلیس راهور ناجا گرفته تا نمایندگان مجلس به کیفیت خودروهای داخلی انتقاد کردند؛ آقای هادیانفر رئیس پلیس راهور نسبیت به کیفیت خودرو های داخلی انتقاد کرده بود.