به گزارش خبرنگار مهر، داریوش امانی صبح پنجشنبه در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری اظهار داشت: اصفهان قطب ترانزیت کشور است و نقش مهمی در حمل و نقل کشور دارد و نقش تأثیرگذار آن در کشور انکار نشدنی است، ما در سازمان راهداری ۷۰ نوع خدمت را به کشور میدهیم که نقش اصفهان در این میان هم است.
وی با تاکید بر گستردگی امور سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای افزود: سال گذشته ۵۰۲ میلیون تن جابجایی کالا در کشور داشتیم و تا به این جای سال ۳۸۰ میلیون تن جابجایی داشتیم که ۷.۵ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته و نشان میدهد فعالیت ما با وجود کرونا پیشرفت داشته است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای ادامه داد: در دوره قبل از کرونا ۱۶۷ میلیون جابجایی مسافر در کشور بوده، که این رقم امسال به ۶۷ میلیون رسیده که این کاهش میتواند باعث مشکل شود، اما با این وجود ترانزیت به کشورهای همسایه با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری رشد ۳ درصدی داشته است.
۱۸ هزار میلیارد کمبود بودجه
وی تصریح کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با ۱۲ هزار کارمند، ۹ هزار خودرو و هزار و ۳۰۰ راهدار خانه برای امنیت و آرامش مردم تلاش میکند که گستردگی فعالیتهای این سازمان را نشان میدهد.
امانی با تاکید بر بودجه کم سازمان راهداری گفت: در حال حاضر در کشور ۲۲۱ هزار کیلومتر راه داریم، اگر هیچ راه دیگری نسازیم با قیمتهای امروز برای نگهداری راهها ۷۲ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم میخواهد که با سلام و صلوات حل نمیشود و ماشین آلات میخواهد.
وی بیان داشت: ۲۸ هزار میلیارد تومان در بدترین حالت برای یک سال سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای نیاز است که امسال هفت هزار میلیارد اختصاص یافت و تا امروز با تأمین بودجه ۱۰ هزار میلیارد هزینه شده که هنوز ۱۸ هزار میلیارد تومان کم داریم.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای ادامه داد: در سال جاری سه هزار کامیون به کشور آمده اما برخی از مجلسیها ما را خائن میدانند زیرا میگویند باید حتماً از کالای داخلی استفاده شود.
وی ابراز داشت: هر سال ۲۰ الی ۳۰ نفر راننده کشته میشوند که بحث شهیدی آنها پیگیری میشوند، زیرا این افراد در حمل و نقل جان و مال خود را ایثار میکند، اما همچنان بحث بیمه آنها پیگیری میشود و تلاش سازمان است که مطالبات رانندگان پیگیری شود.
امانی در خصوص افزایش قیمت لاستیک گفت: در ستاد تنظیم بازار معاون اول رئیس جمهور با افزایش قیمت لاستیک موافقت نکرد و افزایش قیمت لاستیک بر میگردد.