بنا بر این گزارش: شعب پست بانک ایران در سراسر کشور موظند به منظور شفافسازی و ارائه اطلاعات مورد نیاز مشتریان در خصوص رویه محاسبه اقساط، اصل و سود، مبلغ تسویه زودتر از موعد مقرر و جلوگیری از نارضایتی و شکایت مشتریان و با عنایت به لزوم اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، منشور حقوق شهروندی، قانون حمایت از حقوق مصرف کننده نسبت به ارائه کارت اقساط و نسخهای از قرارداد اعطای تسهیلات دارای ارزش قانونی یکسان با سایر نسخ قرارداد به تسهیلات گیرنده/وثیقه گذار/ضامن اقدام نموده و شعب در صورت درخواست مشتری موظف به اعلام مبلغ تسویه زودتر از موعد مقرر میباشند.
شایان ذکر است: نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه و تمامی بخشنامههای فوق به عهده مدیریت شعب بوده و بازرسان مقیم موظف به بررسی و گزارش این موضوع در رسیدگیها می باشند.
تاکید امور نظارت و حقوقی پست بانک ایران بر ضرورت ارائه یک نسخه قرارداد تسهیلاتی و کارت اقساط به تسهیلات گیرنده، وثیقه گذار و ضامن
مدیریت امور نظارت و حقوقی پست بانک ایران، پیرو بخشنامه شماره ۹۹/۱۹۴/ب مورخ ۱۳۹۹/۰۹/۲۵ بانک و نامه شماره ۰۰/۲۳۸۰۸۶ مورخ ۱۴۰۰/۰۸/۱۹ اداره کل نظارت بر بانکها و مؤسسات اعتباری بانک مرکزی ج.ا.ایران و نامه شماره ۱۴/۱۲۹۶۸۸مورخ ۱۴۰۰/۰۸/۱۹ مرکز بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت امور اقتصادی و دارایی، بر ضرورت ارائه یک نسخه قرارداد تسهیلات و کارت اقساط به تسهیلات گیرنده/ وثیقهگذار/ ضامن تاکید کرد.