به گزارش تجارت آوا به نقل از روابطعمومی پستبانکایران، عسگری ضمن بیان مطلب فوق افزود: دستگاههای خودپرداز و پایانه فروشگاهی بیشترین سهم را به خود اختصاص دادهاند و نکته حائز اهمیت این است که مبلغ تراکنش درگاههای الکترونیکی بانک در مقایسه با هفتماهه سال گذشته، بیش از ۳ برابر شده است.
وی با اشاره به اینکه فراهم کردن دسترسی به خدمات بانکی و مالی بهویژه در مناطق روستایی و کمبرخوردار از الویتهای پستبانکایران است، افزود: بررسی صورت گرفته نشان میدهد روزانه بیش از ۲/۸ میلیون تراکنش از طریق ابزارهای الکترونیک و درگاههای پستبانکایران انجام میشود که پایانه فروشگاهی و دستگاه خودپرداز، بیشترین سهم از تراکنشها را دارند که در این مدت تعداد تراکنش دستگاههای خودپرداز، پایانه شعب، پایانه فروشگاهی و درگاههای الکترونیکی بانک از ۴۴۴ میلیون تراکنش در هفتماهه سال گذشته به ۵۸۰ میلیون تراکنش در پایان مهرماه ۱۴۰۰ افزایش پیدا کرده که رشد ۳۱ درصدی را نشان میدهد.
همچنین تعداد ابزارهای الکترونیکی این بانک از قبیل؛ خودپرداز، پایانه شعب، پایانه فروشگاهی و درگاههای الکترونیک در پایان مهرماه ۱۴۰۰ به دو میلیون و ۱۹۰هزار و ۳۴۲ رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ به میزان ۳۳ درصد رشد داشته است.