به گزارش خبرگزاری مهر، علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: به موجب توافق صورت گرفته با شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران و البته مطابق اسناد طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت، تصمیم گرفته شد مسیر توسعه جنوبی خط ۶ که در حال ساخت بوده و مراحل انتهایی خود تا محدوده بعد از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شهرری را پیشرو دارد، حدود ۳ کیلومتر دیگر ادامه یابد تا ضمن اتصال به ایستگاه شهر ری از خط یک مترو تهران، به شبکه راهآهن سراسری نیز متصل شده و دسترسی پیدا کند. به این ترتیب یک ایستگاه تبادلی بین خط ۶، خط یک و شبکه راهآهن کشوری ایجاد میشود که باعث ارتقا سطح کارکرد خطوط متروی پایتخت و همچنین آسایش هرچه بیشتر مسافران شهرهای دیگر برای دسترسی به حمل و نقل عمومی تهران خواهد شد.
وی در ادامه به احداث یک پارکینگ و پایانه در انتهای خط ۶ با ظرفیت پذیرش ۱۰ رام قطار اشاره کرد و گفت: ساخت پایانه در واقع بخش دیگری از پروژه توسعه خط ۶ مترو است که با احداث آن، امکان کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در این خط و نیز تعمیر و نگهداری واگنها در اسرع وقت فراهم میشود.
در این راستا جلسات منظم هفتگی و ماهانه برگزار خواهد شد تا به محض اتمام عملیات ساخت تونل توسعه جنوبی خط ۶، مراحل احداث ایستگاه تبادلی بین خطوط ۶، یک و خط سراسری راهآهن آغاز شود.
در این زمینه طی هفته جاری نشست مشترکی با حضور مدیرعامل شرکت مترو تهران، مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تأسیسات زیربنایی شرکت راهآهن کشوری، مدیرکل راهآهن تهران برگزار شد و در ادامه، بازدید مفصل و مبسوطی از محل تجهیز کارگاه احداث ایستگاه تبادلی مورد نظر به عمل آمد.
اتصال خطوط ۶ و یک مترو به راه آهن کشور
با همکاری شهرداری تهران و شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران، پروژه اتصال خطوط ۶ و یک شبکه مترو پایتخت به خطوط حومهای راهآهن سراسری کشور به ثمر خواهد نشست.
https://tejaratava.ir/?p=37023