به گزارش تجارت آوا به نقل از ایلنا، در راستای ایجاد ارزش افزوده بیشتر و تحقق سیاست های کلی کشور در بخش اقتصاد مقاومتی و صادرات غیر نفتی و نگاه ویژه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به توسعه فعالیت های بنگاه های تولیدی زیرمجموعه و حمایت های صورت گرفته، پس از ابلاغ سیاست های جدید شرکت دخانیات ایران در حوزه بازاریابی بین المللی و تشویق سرمایه گذاری برای صادرات توتون فرآوری شده، فروش توتون های صادراتی تولید داخل از ابتدای سال ۱۴۰۰ در شرکت دخانیات ایران آغاز و در حال افزایش سهم از بازار مصرف توتون های فرآوری شده در منطقه است.
بر این اساس حضور شرکت دخانیات ایران در بازارهای منطقه ای اتفاقی جدیدی برای توسعه تجارت خارجی توتون و حضور موثر تولیدات داخلی است که مورد استقبال شرکت های تولید کننده محصولات دخانی در کشورهای مشترک المنافع حوزه CIS و صادر کنندگان قرار گرفته است.
گفتنی است روند رو به رشد صادرات توتون از سوی شرکت دخانیات ایران با قدمت نزدیک به یک صد سال به عنوان تنها دارنده کامل چرخه تولید محصولات دخانی از بذر تا محصول در منطقه جنوب غرب آسیا و با توجه به حمایت های همه جانبه این شرکت از ۶۰۰۰ کشاورز ایرانی و سیاست های هدفمند حمایتی در توسعه کشت توتونهای با کیفیت و مرغوب داخلی ، پیش بینی می شود ارز آوری مناسبی از محل صادرات این توتونها برای اقتصاد کشور فراهم گردد.